آفتاب

هوای تهران، اراک و اهواز ناسالم، 5 کلان شهر سالم

هوای تهران، اراک و اهواز ناسالم، 5 کلان شهر سالم

تهران- ایرنا- مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز سه شنبه اعلام کرد: هوای کلان شهرهای اهواز، اراک و تهران ناسالم و هوای مشهد، کرج، تبریز، اصفهان و شیراز سالم است.

به گزارش گروه علمی ایرنا از مرکز کنترل و پایش محیط زیست، براساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، تحلیل وضعیت گرد و غبار از ساعت 8 صبح دیروز (دوشنبه) به دلیل پوشش ابر که از حاشیه دریای خزر تا خلیج فارس به صورت نوار عمودی در مناطق (رشته کوه البرز و کوهپایه جنوبی آن و رشته کوه زاگرس و کوهپایه شرقی آن، بخش هایی از مناطق شرقی کشور، منطقه ساحلی در محدوده هرمزگان و سیستان و بلوچستان) در طول روز گذشته قابل مشاهده است، امکان پذیر نیست.
یک چشمه گرد و غبار با غلظت متوسط در شمال شرقی عراق از اوایل صبح شکل می گیرد که تا نیمه شب دیروز به مرز ایران در محدوده آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه رسید و از مرز عبور کرد، منطقه مرزی را تحت تاثیر قرار داد و پس از درامیختن با گرد و غبار رقیقی که کشور را در برگرفته بود، تا پایان شب فرو نشست.
از حدود ساعت 18 روز گذشته گرد و غبار محلی رقیقی مناطق کوهستانی و بدون پوشش ابر و ناحیه مرزی در شرق و جنوب شرقی کشور را در برگرفت و تا نیمه شب کمی افزایش غلظت داشت، اما تا صبح امروز با همان شرایط در منطقه باقی ماند.
مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 2 متر بر ثانیه (7 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی 14 درصد است.
وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران صاف با بیشینه دمای 40 و کمینه دمای 24 درجه سانتیگراد در 24 ساعت گذشته است.
آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول کمی ابری و وزش باد، 24 ساعت دوم کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد و 24 ساعت سوم کمی ابری و وزش باد پیش بینی شده است.
به گفته وی، دمای کنونی تهران 37 درجه سانتیگراد و جهت وزش باد جنوب غربی گزارش شده است.
علمی 9014**2017
کد N1361561

وبگردی