آفتاب
کارآفرین برتر اقتصاد مقاومتی :

کرگان هرمزگان چشم انتظار ورود دولت برای حمایت از پرورش میگو است

کرگان هرمزگان چشم انتظار ورود دولت برای حمایت از پرورش میگو است

بندرعباس-ایرنا- کارآفرین برتر اقتصاد مقاومتی درهرمزگان گفت : حدود سه هزار هکتار زمین مناسب برای پرورش میگو در منطقه کرگان شهرستان میناب در استان بهترین شرایط برای پرورش میگو دارد که لازم است دولت زیرساخت های لازم را فراهم کند.

احمد درویشی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در صورت ایجاد زیرساخت هایی مانند راه و برق ، می توان برای حدود یکهزار نفر در این منطقه ایجاد اشتغال کرد.
وی که در منطقه تیاب در همسایگی کرگان به پرورش میگو مشغول است،ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده ایجاد زیرساخت های لازم حدود 50میلیارد ریال اعتبار لازم دارد که با توجه به میزان اشتغالی که ایجاد می کند و درآمدزایی طرح های پرورش میگو،از نظر اقتصادی توجیه داشته و در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
این کار آفرین هرمزگانی، درباره تجربه شخصی خود در صنعت پرورش میگو اظهار داشت:سال 92 با تحویل گرفتن 10هکتار زمین در تیاب میناب ،کار خود را با سه استخر پرورش میگو شروع کردم.
درویشی درباره چگونگی تامین سرمایه مورد نیاز گفت:برای شروع خانه شخصی خود را فروخته و کار راشروع کردم و پس از آن برای دریافت تسهیلات به جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی مراجعه کردم که موفق به گرفتن معرفی و تسهیلات نشدم.
وی اضافه کرد: پس از مراجعه به بسیج سازندگی از محل طرح های اقتصاد مقاومتی در چند مرحله تسهیلاتی در مجموع به میزان 900میلیون ریال دریافت کردم که نتیجه آن گسترش سه استخر پرورش میگو به هفت استخر بود.
این پرورش دهنده موفق میگو که تاکنون پنج دوره برداشت از حوضچه های پرورش میگو داشته،بهترین مشتریان میگوی پرورشی تیاب را کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیای جنوب شرقی ،روسیه و اروپا معرفی کرد که شرکت های فراآوری و بسته بندی،میگوی محصول میناب را به این کشورها صادر می کنند.
به گفته وی، عده ای از خریداران نیز با استفاده از قایق، به فاصله 45دقیقه پس از برداشت میگو از حوضچه ها،به بازار امارات متحده عربی می رسانند.
درویشی قابلیت دو دوره پرورش میگو در سال،دسترسی آسان به بازار خارجی،مصونیت نسبی منطقه در برابر بیماری های میگو مانند لکه سفید به دلیل شوری آب و بومی بودن چرخه پرورش از لارو تا تولید میگو را از مزیت های پرورش میگو در این منطقه معرفی کرد.
وی که سال گذشته به عنوان کارآفرین برتر اقتصاد مقاومتی مورد تقدیر قرار گرفته با اعلام کسب درآمد 800میلیون ریالی خود در یک دوره پرورش شده،بر ضرورت فرصت شناسی دولت و بسترسازی برای گسترش این صنعت تاکید کرد.
2094 /6048 /1484
کد N1361100

وبگردی