آفتاب
خبر

پرداخت 50 ریال سود نقدی به هر سهم «مبارکه»

پرداخت 50 ریال سود نقدی به هر سهم «مبارکه»

مجمع عمومي عادي سالانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در محل سالن اجتماعات نگين نقش جهان و با حضور صاحبان 83‌درصد سهام برگزار شد. به گزارش ...

گروه بنگاه‌ها:مجمع عمومي عادي سالانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در محل سالن اجتماعات نگين نقش جهان و با حضور صاحبان 83‌درصد سهام برگزار شد. به گزارش روابط عمومی فولاد مبارکه، پس از ارائه گزارش توسط حسابرس شرکت، از مجموع سود خالص شرکت اصلي به ميزان 7 هزار و 931 ميليارد ريال در سال 94، پرداخت 3 هزار و 750 ميليارد ريال سود نقدي (به ازاي هر سهم 50 ريال) به تصويب رسيد.

 

بر اساس این گزارش، در اين مجمع پس از انتخاب هيات رئيسه، دکتر بهرام سبحاني مدير عامل شرکت فولادمبارکه اصفهان، با ارائه گزارش فعاليت هيات مديره به مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام درباره فعاليت و وضع عمومي شركت فولاد مبارکه اظهار کرد: توليد فولاد خام جهان در سال 2016،رقم 6/ 1 میلیارد تن بوده است که ايران با توليد 1/ 16 ميليون تن حدودا يک درصد توليد فولاد خام جهان را در اختيار دارد. وی افزود: سهم فولاد مبارکه در توليد فولاد‌خام درکشور در سال 1394برابر با 5/ 50 درصد بوده و فولاد خوزستان 7/ 24 درصد، ذوب‌آهن اصفهان 8/ 16 درصد و سايرين 8 درصد توليد داشته‌اند.

مديرعامل فولادمبارکه با اشاره به عملکرد توليد سال 1394 افزود: مقدار توليد محصولات شرکت در سال 94 به ميزان 5,588,000 تن بوده که نسبت به سال قبل 7 درصد کاهش داشته است. بحراني که گريبان صنعت فولاد را گرفت و خيلي از فولادسازهاي به نام جهان را يا به ورطه ورشکستگي رساند يا با ظرفيت‌هاي بسيار پايين‌تر از ظرفيت اسمي به کار خود ادامه دادند، باعث شد تا فولادمبارکه نيز با کاهش جزئي توليد همراه شود که در اين بين توانستيم محصولات پوشش‌دار، محصولات سرد و محصولات گرم را در سبد محصولات خود جاي دهيم. سبحاني در ادامه به عملکرد فروش شرکت اشاره کرد و گفت: در بخش محصولات نورد گرم 3 ميليون و 695 هزارتن، محصولات سرد یک ميليون و 102 هزارتن و محصولات پوشش دار 254 هزارتن تولید داشته‌ايم که در مجموع مقدار فروش محصولات شرکت در سال 94 به ميزان 5,244,000 تن بوده که نسبت به سال قبل 11درصد کاهش داشته است. وي ارزش فروش ريالي محصولات نورد گرم را بيشتر از 50‌هزار ميليارد ريال دانست و گفت: ارزش فروش ريالي محصولات سرد بالغ بر 20 هزار ميليارد ريال، محصولات پوشش دار 6000 ميليارد ريال و محصولات نيمه نهايي 1000 ميليارد ريال بوده که در مجموع بالغ بر 78 هزار ميليارد ريال ارزش ريالي داشتيم که نسبت به سال 93 بالغ بر 20 درصد کاهش داشتيم و اين کاهش متاثر از افت قيمت‌هاي بازار جهاني، عدم وجود تعرفه وارداتي کارآمد بود.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه با تشريح عملکرد مالي و سرمايه‌گذاري فولادمبارکه خاطرنشان کرد: در سال 94 تعداد سهام معامله شده 3 ميليارد و 842 ميليون سهم بوده که ارزش سهم معامله شده بالغ بر 5‌هزار و 166 ميليارد ريال و ارزش بازار شرکت به 109‌ميليارد ريال بالغ شده است. وی افزود: در زمينه رتبه کيفيت افشای اطلاعات و نقدشوندگي سهام، هر سال نوسان داشته‌ايم که بيشترين مشکل به طرح‌ها، پروژه‌ها و شرکت‌هاي زيرمجموعه برمي‌گردد و عمدتا پروژه‌هايي که با ايميدرو شريک شده‌ايم که اطلاعات آنها هنوز قابل ارائه نبوده، در اين کاهش نقش داشته است.

کد N1360281

وبگردی