آفتاب

معاون وزیرآموزش و پرورش: توسعه امکانات آموزشی مناطق محروم اولویت این وزارتخانه است

معاون وزیرآموزش و پرورش: توسعه امکانات آموزشی مناطق محروم اولویت این وزارتخانه است

تهران- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه افزایش امکانات آموزشی در مناطق محروم امری ضروری و اولویت این وزارتخانه است گفت: توسعه تجهیزات آموزشی در این مناطق عدالت اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا کفاش عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه اردوهای مناطق مرزی دانش آموزان 17 استان کشور در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد افزود: این اردوی جهادی با هدف همدلی و همفکری دانش آموزان دختر 17 استان مرزی کشور در تهران برگزار شد.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اردوهای جهادی دانش آموزان مناطق مرزی و عشایر کشور احیا شده خاطرنشان کرد: اردوی دانش آموزان پسر مناطق محروم در اصفهان و دانش آموزان عشایر سراسر کشور امروز با شرکت 800 دانش آموز در مشهد مقدس برگزار شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه از برگزاری اردوهای جهادی ویژه دانش آموزان روستایی خبرداد و گفت: در سال آینده شش اردوی جهادی ویژه دانش آموزان روستایی، عشایر و مناطق مرزی کشور برپا می شود.
کفاش با بیان اینکه باید اردوهای ویژه دانش آموزان دختر نیز توسعه یابد، افزود: دختران تربیت نسل آینده کشور را برعهده دارند که این وزارتخانه در نظر دارد اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و تربیتی در میان این قشر افزایش دهد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری نیز از ایجاد تعاونی ها و شرکت های اقتصادی در روستاها و مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت: دولت تدبیر و امید به منظور شکل گیری شرکت های اقتصادی در این مناطق وام بدون کارمزد به متقاضیان پرداخت می کند.
سید ابوالفضل رضوی افزود: دولت یازدهم بیش از 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روستاها در نظر گرفته و همچنین در سال گذشته از طریق جلسات شورای وزارت آموزش و پرورش اعتباری افزون بر 400 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی از بنیادهای خیریه علوی و برکت در مناطق محروم و کم برخوردار هزینه شده است.
وی تاکید کرد: به دستور مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهوری امکانات رفاهی و آموزشی در استان های مناطق محروم دنبال می شود و تلاش خواهیم کرد توسعه عدالت اجتماعی را در مناطق محروم به سرعت انجام دهیم.
بنابراین گزارش 450 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دبیرستان های 17 استان مرزی کشور به مدت یک هفته در اردوگاه شهید باهنر کلاس های آموزشی، هنری، فرهنگی و مذهبی زیر نظر مربیان خود فرا گرفتند.
همچنین در این اردوی، 20 کارگاه آموزشی به صورت فوق برنامه انجام و دانش آموزان از اماکن تاریخی شهر تهران از جمله کاخ سعدآباد، برج میلاد و بازار تجریش دیدن کردند.
تهرام/7243/7247/1109//1348/1772
کد N1360211

وبگردی