آفتاب

تردد کامیون از جاده قدیم اندیمشک - پل زال ممنوع شد

تردد کامیون از جاده قدیم اندیمشک - پل زال ممنوع شد

اهواز – ایرنا – با تصویب شورای ترافیک خوزستان، تردد کامیون از جاده قدیم اندیمشک به پل زال از نیمه مرداد به مدت یک سال ممنوع شد.

به گزارش ایرنا شورای ترافیک استان که دوشنبه در سالن معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، با پیشنهاد رئیس پلیس راه خوزستان طرح ممنوعیت تردد از جاده قدیم اندیمشک به پل زال را برای کامیون های بالای 10 تن به تصویب رساند که این طرح از نیمه مرداد امسال اجرایی می شود.
این مسیر یکی از مسیرهای خوزستان به لرستان و تهران است که بار ترافیکی زیادی را تحمل می کند و همواره به دلیل ترافیک بالا در این مسیر حوادث رانندگی جان خراشی در آن رخ می دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در این نشست با اشاره به افزایش تصادفات منجر به فوت در مسیر جاده قدیم اندیمشک به پل زال گفت: این مسیر به دلیل فرسودگی پل ها و ضرورت بازسازی مسیر برای یک سال به روی کامیون ها بسته می شود و بعد از این مدت بعد از ارائه گزارش پلیس راه و در صورت بهبود شرایط بازگشایی می شود.
احمد سیاحی همچنین با اشاره به مصوبه شورای ترافیک مبنی بر استفاده از خودروهای پلاک اروند در ناوگان حمل و نقل عمومی آبادان و خرمشهر اظهار کرد: به درخواست شهرهای آبادان و خرمشهر 50 تاکسی پلاک اروند به آبادان و 160 خودروی پلاک اروند به خرمشهر اضافه می شود.
وی افزود: طرح استفاده از خودروهای پلاک اروند در ناوگان حمل و نقل عمومی دو سال پیش مطرح شد تا به این ترتیب تحولی در خدمات و حمل ونقل شهری داشته باشیم.
سیاحی اضافه کرد: دراین راستا قرار شد سازمان همیاری شهرداری ها شرکتی برای وارد کردن خودروهای پلاک اروند تاسیس کند و مدل خودرو و خدمات پس از فروش نیز تعیین تکلیف شود.
وی با بیان اینکه هنوز شیرینی منطقه آزاد اروند به کام مردم آبادان و خرمشهر ننشسته است اظهار کرد: تابلوهای زیادی در سطح این دو شهر به نام منطقه آزاد نصب شده اما خدماتی که برای مردم رفاه به ارمغان بیاورد هنوز در این شهرها وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت منطقه آزاد اروند می توان برای تمام استان استفاده کرد، گفت: با توجه به شرایط جوی خوزستان استفاده از خودروهای پلاک اروند در حمل و نقل درون و برون شهری می تواند نوع و کیفیت خدمات به شهروندان را ارتقا دهد و استانداری آمادگی دارد از همه شهرهای استان که متقاضی خرید این خودروها هستند حمایت کند.
وی افزود: شهرهایی مانند اهواز باید با استفاده از این خودروها در ناوگان تاکسیرانی به ویژه در فرودگاه نسبت به این امر اقدام کنند.
معاون استاندار خوزستان همچنین گفت: با مصوبه شورای ترافیک استان، مشکل حمل و نقل در مسیر شهرهایی که با یکدیگر کمتر از 10 کیلومتر فاصله دارند حل شد؛ بنابراین می توان در مسیر بین اندیمشک و دزفول، ماهشهر و بندر امام و اهواز و کارون از اتوبوس های شهری استفاده کرد که شهرداری ها می توانند از طریق ارائه درخواست به شورای ترافیک نسبت به اجرای این مصوبه اقدام کنند.
به گفته وی، در این نشست با خرید 15 تا 20 دستگاه مینی بوس پلاک اروند برای ناوگان حمل و نقل عمومی ماهشهر موافقت شد.
وی در ادامه با تاکید بر اجرای هر چه سریع تر جاده کمربندی بندر امام اظهار کرد: سرعتکاه، دوربرگردان و نصب علائم راهنمایی در این شهر باید هر چه زودتر انجام شود.
سیاحی با اشاره به کمبود تجهیزات نظارتی و دوربین های کنترل ترافیک در شهرهای استان گفت: این کمبود حتی در اهواز به چشم می خورد این در حالیست که این تجهیزات تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات دارد و نصب دوربین های ترافیکی در جاده ساحلی غربی باعث کاهش 60 درصدی تصادفات شده است.
وی بر آموزش به شهروندان نیز تاکید کرد و افزود: آموزش فرهنگ و حقوق شهروندی و رفتار رانندگی می تواند بسیاری از تخلفات را کاهش دهد.

*کامیون عامل 58 درصد تصادفات
رئیس پلیس راه خوزستان نیز در این نشست گفت: امروز چهار نفر در تصادف محور قدیم اندیمشک به پل زال کشته شدند که دلیل تصادف خوابیدن راننده یک کامیون بوده است.
رضا دولتشاهی 58 درصد تصادفات این مسیر را ناشی از تردد کامیون در این جاده دانست و افزود: این جاده باید برای تردد کامیون ها ممنوع و خودروهای سنگین به سمت آزادراه هدایت شوند.

*210 تاکسی پلاک اروند برای خرمشهر و آبادان
شهردار خرمشهر همچنین در این نشست تقاضای این شهر را افزایش 160 دستگاه تاکسی پلاک اروند به ناوگان حمل و نقل عمومی دانست و گفت: به ما گفته شده که این تعداد خودرو ظرف پنج سال وارد می شود اما خواسته ما این است که ظرف یک سال کار واردات و پلاک گذاری آنها انجام شود.
محمدعلی دوایی فر تعداد تاکسی های خرمشهر را 730 دستگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به جمعیت این شهر و گردشگران به ویژه توریست درمانی، یک هزار تاکسی دیگر برای ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز داریم.
فرماندار آبادان نیز در این جلسه از آمادگی 50 درصد تاکسی های آبادان برای تبدیل به تاکسی های پلاک اروند خبر داد.
عزیزالله شهبازی تعداد تاکسی های آبادان را دو هزار و 436 دستگاه عنوان کرد و گفت: نیمی از مالکان این تاکسی ها آماده هستند تا با استفاده از تسهیلات 300 میلیون ریالی که منطقه آزاد اروند پرداخت می کند، خودروی خود را به پلاک اروند تبدیل کنند.
وی افزود: با افزایش 50 تاکسی پلاک اروند و تاکسی هایی که پلاکشان تعویض می شود می توان تحولی در تردد شهروندان آبادان و مهمانان و گردشگران این شهر ایجاد کرد.
7151/6064
کد N1360139

وبگردی