آفتاب

می: بریتانیا خواستار برقراری دوباره پاسگاه های مرزی در ایرلند شمالی نیست

می: بریتانیا خواستار برقراری دوباره پاسگاه های مرزی در ایرلند شمالی نیست

تهران – ایرنا – نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه گفت که این کشور نمی خواهد پاسگاه های بازرسی مرزی را دوباره در ایرلند شمالی مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بلفاست، ترزا می این سخن را در جریان در نخستین دیدار خود از ایرلند شمالی در پی رای مردم بریتانیا در همه پرسی 23 ژوئن (سوم تیر) به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، بیان کرد.
نتیجه این همه پرسی پرسش هایی را در باره ایرلند شمالی ایجاد کرد، از تاثیر آن بر صلح 18 ساله تا میلیاردها پوند بودجه اتحادیه اروپا و مرزهای باز این استان بریتانیا با جمهوری ایرلند که تنها مرز زمینی بریتانیا با اتحادیه اروپا خواهد بود.
می با اشاره به آزادی آمد و شد میان بریتانیا و جمهوری ایرلند از دهه 1920، افزود: ما در سال های پیش که هر دو کشور عضو اتحادیه اروپا بودند، یک منطقه سفر مشترک میان بریتانیا و جمهوری ایرلند داشتیم و هیچکس نمی خواهد که به مرزهای گذشته بازگردد.
در حالی که مردم استان ایرلند شمالی با 56 درصد آراء خواستار باقی ماندن بریتانیا در عضویت اتحادیه اروپا بودند، کل مردم بریتانیا با 52 درصد رای موافق در مقابل 48 درصد مخالف، به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دادند.
مساله مرزهای دو کشور به این علت مطرح شده است که افراد متمایل به ترک اتحادیه اروپا، تاکید می کنند که انگلیس باید بتواند بر مرزهایش از جمله مهاجران، به دقت نظارت کند.
هرگونه ترتیبات در این باره باید مورد توافق همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار گیرد.
می این سنخنان را پس از ملاقات با آرلن فاستر رهبر این استان که طرفدار خروج از اتحادیه اروپاست و مارتین مک گینس فرمانده پیشین عضو ارتش جمهوری خواه ایرلند، بیان کرد که طرفدار باقی ماندن بریتانیا در این بلوک است.
به گزارش ایرنا، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه به منظور جلب نظر و همکاری ایرلندی ها در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، برای اولین بار در دوران نخست وزیری اش، راهی بلفاست شد و با مقامات محلی این منطقه گفت وگو کرد.
اروپام**1486**1856
کد N1359998

وبگردی