آفتاب
افزایش سهم ترانزیت ریلی با جابجایی نفت کوره و گوگرد

شبکه ریلی در بهار امسال رشد 10 درصدی تناژ را تجربه کرد

شبکه ریلی در بهار امسال رشد 10 درصدی تناژ را تجربه کرد

تهران- ایرنا- مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از افزایش 10 درصدی تناژ و 7.3 درصدی تن- کیلومتر شبکه ریلی در سه ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «محسن پورسیدآقایی» افزود: راه آهن کشور در سه ماهه نخست امسال در بخش های مختلف روند رو به رشدی را تجربه می کند؛ به طوری که تا به امروز 10 درصد در تناژ و 7.3 درصد در تن کیلومتر، افزایش عملکرد داشته ایم.
وی وضعیت بارهای داخلی و صادراتی را مطلوب عنوان کرد و افزود: خوشبختانه وضعیت بارهای داخلی و صادراتی رشد کرده است و در واردات و ترانزیت با افت روبرو شده ایم؛ هر چند با ترانزیت نفت کوره توانستیم این افت را جبران کنیم.

**ترانزیت نفت کوره محور اینچه برون را فعال کرد
معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: با ترانزیت نفت کوره، محور اینچه برون فعال شده است و ما شاهد رشد آمار در این بخش بوده ایم.
وی ادامه داد: جای نگرانی برای افزایش سهم ترانزیت نیست، زیرا گوگرد تولید شده پالایشگاه ها ذخیره شده است و تا 2ماه آینده ترانزیت آن آغاز می شود.
پورسیدآقایی تاکید کرد رشد ترانزیت گوگرد در ماه های آتی فشار زیادی را بر مسیرهای ترانزیتی کشور به همراه خواهد داشت.
وی افزود: امیدواریم با توجه به تمهیدات مسئولان و کارکنان نواحی برای تردد بارهای ترانزیتی، از اواخر شهریور ماه شاهد تقاضای بالای جابجایی کالاهای ترانزیتی در این مسیرها باشیم.
به گزارش ایرنا، پارسال راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیش از یک میلیون و 500 هزار تن کالا را ترانزیت کرد و طبق برنامه ریزی های انجام شده راه آهن درصدد است میزان ترانزیت کالا در شبکه ریلی کشور را به بیش از سه میلیون تن در سال افزایش دهد.
اقتصام**1108**1961
کد N1359985

وبگردی