آفتاب

افق های جدید همکاری های روسیه و ایران در صنعت کامپوزیت

افق های جدید همکاری های روسیه و ایران در صنعت کامپوزیت

تهران- ایرنا- اعضای ارشد هلدینگ علمی و تولیدی آپاتک، یکی از مجموعه های بزرگ تحقیقاتی و تولیدی صنعت کامپوزیت روسیه، با بازدید از شرکت های فعال در صنعت کامپوزیت ایران برای توسعه همکاری های دوجانبه در این حوزه اعلام آمادگی کردند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه بازدید از شرکت های ایرانی به همت ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و با همکاری انجمن کامپوزیت ایران در یک بازه 6 روزه و با هدف ایجاد فرصت های جدید برای گسترش همکاری های دوجانبه در راستای تجاری سازی محصولات و انتقال دانش فنی اجرا شد.
این هیات از واحدهای تولیدی چند شرکت کامپوزیتی در نقاط مختلف ایران بازدید کردند و با حضور در محل انجمن کامپوزیت ایران با اعضای هیات مدیره این انجمن و نمایندگان برخی دیگر از شرکت ها و موسسات گفت وگو کردند.
همچنین اعضای این هیات با محمود مهرداد شکریه دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی دیدار کردند و در این دیدار دبیر ستاد با معرفی برخی از مهمترین دستاورد های محققان داخلی در زمینه مواد کامپوزیتی، به ارزیابی فرصت ها و چالش های موجود در زمینه انتقال فناوری و سرمایه گذاری پرداخت.
شکریه نتایج اولیه این سفر را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: اعضای ارشد هلدینگ روسی که با هدف گسترش بازار مصرف و صادرات محصولات خود به ایران سفر کرده بودند، پس از مشاهده توانمندی تخصصی دانشمندان و صنعتگران ایرانی در زمینه کامپوزیت، برای همکاری های دو طرفه با صنایع کامپوزیت ایران در زمینه انتقال دانش فنی، استاندارد سازی و مواد اولیه اعلام آمادگی کردند.
پروفسور اندرو اوشاکو، مدیرعامل هلدینگ شرکت های آپاتک نیز در این دیدار با تشکر از برنامه ریزی ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته در زمینه معرفی توانمندی های ایران در حوزه صنایع کامپوزیت، ظرفیت شرکت های ایرانی را برای توسعه همکاری ها بسیار بالا ارزیابی و ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک با سرمایه گذاری مشترک در هر دو کشور روسیه و ایران، فعالیت های تجاری و فنی گسترش یابد.
علمی** 9340**1834
کد N1359453

وبگردی