آفتاب

معاون وزیر: عدالت آموزشی و تربیتی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است

معاون وزیر: عدالت آموزشی و تربیتی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است

مشهد- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، عدالت آموزشی و تربیتی را از اولویت ها و مسائل مهم و مورد توجه در این وزارتخانه دانست.

حمیدرضا کفاش روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح اردوی دانش آموزان عشایر کشور در مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: در این راستا تلاش می شود برای دانش آموزان عشایر که از نظر امکانات در مضیقه هستند، در کنار برنامه های آموزشی برنامه های فرهنگی و پرورشی مناسب نیز اجرا شود.
وی افزود: این دانش آموزان به رغم محدودیت ها و محرومیت ها، از استعداد، توانمندی و ظرفیت های خاص و تحسین برانگیزی برخوردار هستند.
وی با اشاره به وجود برنامه های متعدد فرهنگی و پرورشی ویژه دانش آموزان عشایر اظهار کرد: این اردوها از برنامه هایی است که با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان عشایر با یکدیگر، تقویت هویت ایرانی اسلامی بین دانش آموزان و زمینه سازی برای وحدت بیشتر آنان برگزار می شود.
کفاش گفت: در حوزه دانش آموزان عشایر علاوه بر تاکید بر تعلیم و تربیت و فراهم کردن زمینه های متعدد آموزشی، آموزش مهارت های فنی، آشنایی هر دانش آموز با یک مهارت نیز مد نظر است.
وی افزود: علاوه بر آن آشنایی با صنایع دستی، سنت ها و بازی های بومی و محلی در قالب برگزاری این اردو برای دانش آموزان عشایر کشور در نظر گرفته شده است.
اردوی دانش آموزان عشایر کشور در بخش پسران که روز دوشنبه با حضور 650 دانش آموز مقطع متوسطه اول و دوم در مشهد آغاز شد به مدت چهار روز ادامه دارد.
7496/6053/5132
کد N1359210

وبگردی