آفتاب
حاشیه

تشخیص اشتباه بیماری منیژه حکمت

تشخیص اشتباه بیماری منیژه حکمت

منیژه حکمت که از چهارشنبه گذشته در بیمارستان بستری است، روز گذشته تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت. به گزارش «ایسنا»، این تهیه‌کننده و ...

منیژه حکمت که از چهارشنبه گذشته در بیمارستان بستری است، روز گذشته تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت. به گزارش «ایسنا»، این تهیه‌کننده و کارگردان سینما گفت:‌ به‌دلیل مشکلات تنفسی که داشتم طی ۲۰ روز در آلمان در بیمارستانی در کلن و بیمارستان قلب برلین تحت مداوا بودم که در نهایت تصمیم گرفتم عمل جراحی به دست پزشکان ایرانی انجام شود.
کارگردان «زندان زنان» با اظهار امیدواری از اینکه این اتفاق برای هیچ ایرانی رخ ندهد، ادامه داد: درهفت ماه گذشته درگیر معالجه هستم که متاسفانه در ابتدا بیماری‌ام اشتباه تشخیص داده شد. مشکلات و سختی‌های زیادی در خارج از کشور برایم پیش آمد و بی‌مسوولیتی‌های بیمه مسافرتی و سفارت ایران در آلمان مشکلاتم را بیشتر کرد. مسوولان سازمان سینمایی هم درحالی‌که مطلع بودند حتی یک بار حالم را نپرسیدند. منیژه حکمت گفت: راستش من هم دچار تشخیص غلط پزشکى شدم، منتها به شکلى خنده‌دار! از زمستان سرفه‌هاى بسیار مى‌کردم و پزشک‌هاى بسیارى بعد از معاینه‌هاى بسیار گفتند من مشکل ریه و سرماخوردگى دارم و آمپول بزنم و شلغم بخورم خوب می‌شوم و گردو هم نخورم چون حساسیت‌زا است! هشت ماه گذشت و سرماخوردگى و مشکل ریه حل نشد تا چندهفته پیش که سفرى به آلمان کردم و همان هفته اول سرفه‌ها تشدید شد و من در بیمارستانى در کلن و بعد در برلین بسترى شدم. دکترهاى آلمان تشخیص بیمارى حاد قلبى دادند! من گفتم دکترهاى خودمان گفتند سرما خوردم و خودش خوب می‌شود! خلاصه تجویز شلغم داخلى به داد من نرسید و من را به کما در آلمان کشاند. پزشک‌هاى آلمان دستور به عمل باز و فورى قلب دادند. اما من به ایران برگشتم تا همین‌جا عمل کنم. فرزندان و دوستانم از من می‌پرسند چرا با این همه ماجرا که پیش آمده در آلمان بسترى نماندم و عمل نکردم؟ پاسخ من خیلى ساده است:به خاطر اینکه دخترهایم ایران بودند و خانواده‌ام هم اینجا هستند و در ضمن به دکتر ایرانی‌ام اطمینان کامل داشتم.
کد N1358926

وبگردی