آفتاب

وزیر خارجه یونان: ادامه حرکت اتحادیه اروپا به سوی ریاضت اقتصادی یک خودکشی است

وزیر خارجه یونان: ادامه حرکت اتحادیه اروپا به سوی ریاضت اقتصادی یک خودکشی است

آتن- ایرنا- وزیر امورخارجه یونان گفت: با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا( برگزیت) اتحادیه اروپا باید در سیاست های خود بازنگری کند و اگر به سیاست ریاضت اقتصادی گذشته و فشار بر کشورها ادامه دهد، بسوی خود کشی گام بر می دارد.

به گزارش ایرنا ازآتن،' نیکوس کوجی یا' وزیر امورخارجه در مصاحبه ای با روزنامه یونانی زبان ' ریل نیوز' با اشاره به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا،گفت:اروپا باید به طور جدی در سیاست های گذشته خود تجدید نظر کند و برای اصلاح اشتباهات گذشته اقدام نماید تا بتواند هم توسعه یابد و هم محل امنی توام با دمکراسی و رفاه برای شهروندان خود و از استحکام کافی برخوردار باشد.
وی در ادامه مصاحبه خود با اشاره به افزایش اقدامات تروریستی در تعدادی از پایتخت های کشورهای اروپایی نیز گفت: با توجه به اینکه بیشتر این اقدامات را شهروندان مهاجر این کشورها انجام می دهند، این امربیانگر این است که این کشورها نتوانسته اند،این دسته از شهروندان را به جامعه خود بطور کامل جلب و جذب کنند.
وزیر امورخارجه یونان همکاری های جدی و همه جانبه کشورها در مقابله و مبارزه با تروریسم را مهم قلمداد کرده و گفته است: بایستی با یک برنامه منسجم و حساب شده و همکاری همه کشورها با این پدیده شوم مبارزه کرد.
وی در جواب اینکه آیا یونان تعداد 8 نظامی ترک را به ترکیه استرداد خواهد کرد یا نه، گفت: مساله تقاضای پناهندگی این افراد توسط دادگاه و مسئولان زیربط با دقت و با توجه به قوانین ملی و بین المللی صورت خواهد گرفت.
کوجی یا در ادامه افزود: ما خواستار توسعه روابط خود با ترکیه هستیم و نباید روند اوضاع متشنج این کشور روی روابطش با دیگر کشورها تاثیری بگذارد، ما همیشه از دمکراسی در کشورها حمایت می کنیم و تحت هیج شرایطی از هیچ کودتایی که درصدد سلب آزادی و برعلیه حاکمیت قانون باشد، حمایت نکرده و نخواهیم کرد.
وزیر امورخارجه یونان در ادامه مصاحبه خود با روزنامه ریل نیوز، گفته است: کنسولگری ترکیه در شمال یونان و در منطقه تراکیس بعضی اوقات فراتراز حدود اختیارات خود عمل می کند و ما موظف هستیم که به آنان این مساله را یاد آورشویم.
وی در ادامه با اشاره به روند زندگی مسالمت آمیز شهروندان مسلمان و غیر مسلمان در منطقه شمال این کشور' تراکیس' نیز گفته است: شهروندان این منطقه سال هاست که بطور مسالمت آمیز درکنار هم زندگی می کنند و نژاد 'پوماک' و نژاد' رومان' نیز دراین منطقه مسلمان هستند و تمام مسلمانان تراکیس ترک زبان هم نیستند ولی بهر حال اقلیت مسلمان یونان به مراتب از زندگی بهتری نسبت به مسلمانان ترکیه برخوردار هستند و قانون برای همه شهروندان یونانی بطور یکسان اجرا می گردد.
وزیر امورخارجه یونان در این مصاحبه با اشاره به جنایات داعش در منطقه خاورمیانه و کشورهای اروپایی نیز تصریح کرد: این پدیده شوم بایستی با تلاش بدون وقفه همه کشورها از بین برود تا زمینه امنیت فراهم آید.
وی در ادامه افزود: یونان همیشه از دمکراسی و حق تعیین سرنوشت ملت ها توسط خودشان حمایت کرده و می کند و بر این باور هستیم که همه کشورها بایستی با یک هماهنگی لازم و منسجم برای مقابله با تروریسم و داعش تا ریشه کن کردن کامل آن، وارد عمل گردند.
شبد**462*1528 * 1095
کد N1358880

وبگردی