آفتاب
یک مسئول در سازمان آموزش فنی و حرفه ای:

مهم ترین مشکل بیکاران نداشتن مهارت است

مهم ترین مشکل بیکاران نداشتن مهارت است

زنجان- ایرنا- معاون دفتر موسسه های کارآموزی آزاد سازمان فنی و حرفه ای گفت: مهم ترین مشکل بیکاران در جامعه ما نداشتن مهارت است.

حمید چوبینه روز یکشنبه در آیین افتتاحیه جشنواره الگوهای برتر تدریس مراکز و آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان زنجان به شاخص های رفاه در جوامع اشاره کرد و افزود: دسترسی به آموزش، به عنوان یکی از شاخص های اساسی رفاه تلقی می شود که رشد فعالیت های نوآورانه را در جوامع در پی دارد.
وی به لزوم بهره گیری از فناوری های روز دنیا در فعالیت های تولیدی و اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: بهره گیری از ظرفیت تکنولوژی های روز دنیا باید همراه با خلاقیت و نوآوری در آنها صورت گیرد.
چوبینه بر ضرورت ارتقای کیفیت در ارائه آموزش های مهارتی به کارآموزان تاکید کرد و افزود: سازمان آموزش فنی حرفه ای هیچ گونه محدودیتی برای تدوین و ارائه آموزش های مهارتی در خصوص مشاغل گوناگون ندارد.
معاون اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در این مراسم گفت: فرهنگ حاکم بر فضای اشتغال در جامعه ما فرهنگ ناصحیحی است که مقوله اشتغال را مترادف با پشت میز نشینی قلمداد می کند.
یوسفی به نقش آموزش های مهارتی در تغییر جهت و نگرش به اشتغال در جامعه اشاره کرد و افزود: ظرفیت بخش دولتی پاسخگوی نیازهای شغلی جوانان نیست و لازم است با تقویت آموزش های مهارتی، زمینه ایجاد و گسترش کارآفرینی های مبتنی بر مهارت را در جامعه فراهم کنیم.
7312/6085
کد N1358592

وبگردی