آفتاب

قالیباف درباره کندشدن برنامه‌های شهر تهران توضیح دهد

قالیباف درباره کندشدن برنامه‌های شهر تهران توضیح دهد

ایلنا: عضو و رئیس کمیته حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران خطاب به سخنان‌ شهردار تهران در اجلاس جهانی شوراها و شهرداری‌ها گفت: شهرداری بهتر است به جای شمردن مطالبات دولت، درباره توقف و کندشدن برنامه‌های پنج‌ساله شهر تهران حساس باشد. شهرداری تهران قول داده بود؛ سالانه ٣٠ کیلومتر خط مترو تحویل دهد، اما در هیچ سالی این موفقیت را نداشت.

به گزارش ایلنا، محسن سرخو؛ عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهرتهران اظهار داشت: اجلاسی که برگزار شد، یک اجلاس بین المللی بوده و موضوعات مطرح شده فراتر از شهر تهران بود. سخنان رییس جمهوری در این برنامه یک پیشنهاد کلی به شهرداری ها بود و تنها به شهرداری تهران تعمیم داده نمی‌شود.

 سرخو در ادامه گفت: پاسخ دادن به رییس جمهوری توسط شهردار تهران و اختصاصی کردن موضوع نسبت به شهر تهران کار درستی نبود.

 او با اذعان به تعهدات دولت درباره حمل‌ونقل عمومی تهران و سایر شهرها، گفت: وجود این مطالبات و پیگیری آنها یک طرف و مورد هجمه قراردادن دولت با این همه گرفتاری و کمبود منابع در یک همایش جهانی، طرف دیگر است. موضوع مطالبات در حال پیگیری است و مکاتبات ما با دولت برای حسابرسی رسمی این موضوعات و بدهی دولت به شهرداری ادامه دارد و دولت و رئیس‌جمهوری قبلا و در این سخنرانی این مطالبات را رد نکرده‌اند.

 وی با بیان اینکه شهرداری بهتر است به جای شمردن مطالبات دولت، درباره توقف و کندشدن برنامه‌های پنج‌ساله شهر تهران حساس باشد، گفت: شهرداری تهران قول داده بود سالانه ٣٠ کیلومتر خط مترو تحویل دهد اما در هیچ سالی این موفقیت را نداشت. درباره اتوبوس‌رانی هم با وضعیتی مواجه هستیم که با وجود بودجه‌های موردنظر، تعداد اتوبوس‌های فرسوده بیش از اتوبوس‌های فعال است.

 سرخو طرح این موضوعات در این برهه از زمان را سیاسی و به‌دور از بحث‌های کارشناسی خواند و گفت: درست نبود که در اجلاسی بین‌المللی موضوعات یک شهر مطرح شود و با رفتارهای شخصی موضوع جلسه را از دستور خارج کنند.

 

کد N1358362

وبگردی