آفتاب
بسته حوادث 24 ساعت گذشته:

لودر هم قاچاق شد/ یک محموله، 52 میلیارد ریال کالا، همه اش قاچاقی

لودر هم قاچاق شد/ یک محموله، 52 میلیارد ریال کالا، همه اش قاچاقی

تهران-ایرنا- یک دستگاه لودر قاچاق به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال با تلاش ماموران انتظامی شهرستان چابهار توقیف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ محمد نور بخش گفت: ماموران مبازره با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون کشنده حامل لودر مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی مدارک توقیف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: ماموران در بررسی های اولیه دریافتند که این لودر فاقد مدارک گمرکی بوده و قاچاق می باشد .
نوربخش با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش این لودر قاچاق، سه میلیارد و 500 میلیون ریال برآورده شده است ،خاطر نشان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

**سوء استفاده پسر از حساب بانکی پدر
پسری با سوءاستفاده از اعتماد پدر از حساب بانکی او 600 هزارتومان برداشت کرد توسط پلیس فتا خراسان جنوبی دستگیر شد .
سرهنگ سید غلامرضا حسینی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گفت: مردی 60 ساله با دردست داشتن شکایتی به پلیس فتا مراجعه کرد و اظهار داشت،حدود دو هفته است پیامک هایی از کارکرد حساب بانکی ام دریافت می کنم که بر اساس آن مبلغ های دو تا 10 هزارتومانی از حسابم کسر می شود وقتی به بانک مراجعه کردم مسئول باجه عنوان کرد از رمز دوم کارتم سوء استفاده شده است.
وی ادامه داد: مأموران پلیس با انجام اقدامات سایبری دریافتند که تمامی برداشت ها از حساب شاکی توسط پسرش انجام شده است.
وی ادامه داد: پسر شاکی مورد بازجویی قرار گرفت و گفت:وقتی پدرم کارت حسابش را به من داد تا خریدکنم من هم رمز دوم کارت را فعال کردم و از آن برای خود شارژ خریداری می کردم.
متهم جوان از حساب شاکی (پدرش) ملبغ 600 هزارتومان برداشت کرده بود.

**دستگیری عامل فروش آموزش های هک
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از شناسایی سایت ها و دستگیری عامل فروش آموزش های هک و نفوذ در شهرستان بجنورد خبر داد.
سرهنگ علی اعتمادی گفت: در پی فعالیت سایتی مجرمانه در زمینه آموزش و فروش غیرمجاز نرم افزارهای هک و نفوذ به انواع سیستم عامل های گوشی های هوشمند و هک نرم افزار اینستاگرام، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی با اشاره به دستگیری فردی که گرداننده تارنمای مذکور بوده، افزود: متهم در تحقیقات اولیه اظهار بی اطلاعی کرده و با مشاهده مستندات اذعان داشته که سایت مذکور مربوط به یکی از دوستانش است که در فضای مجازی فعالیت گسترده ای دارد و دامنه و سایت های متعددی را بارگزاری کرده و همچنین اقدام به فروش نرم افزارهای هک می کند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: با اظهارات متهم، ماموران متهم اصلی سایت را دستگیر و پس از بازبینی تجهیزات متهم تعداد 100 نرم افزار و ویدئوی آموزشی هک و نفوذ مشاهده شد و وی برای آپلود و بارگزاری نرم افزارها و در مجموع از 12 سایت و از طریق 3 درگاه پرداخت مبلغ 193میلیون و 742 هزار و 700 ریال درآمد کسب کرده است.
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی همچنین اضافه کرد: متهم با ارائه مستندات از سوی پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.
سرهنگ اعتمادی اضافه کرد: پرونده متشکله به همراه متهم دستگیر شده و مستندات استخراجی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد تحویل داده شد.

** هشدار پلیس فتا یزد در خصوص خرید اینترنتی بلیط
رئیس پلیس فتا یزد گفت: یکی از ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی فروش تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین است، از این رو مراقب کلاهبرداران اینترنتی در ایام تابستان باشید.
سرهنگ حسین رضایی در خصوص کلاهبرداران اینترنتی در پوشش تورهای مسافرتی هشدار و نکاتی را به شهروندان متذکر شد.
وی اضافه کرد: یکی از ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی فروش تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین است، از این رو مراقب کلاهبرداران اینترنتی در ایام تابستان باشید.
رضایی گفت: با توجه به آغاز سفرهای تابستانه هموطنان به دنبال برنامه ریزی برای سفر هستند و بازار خرید و فروش بلیط و تورهای مسافرتی داغ می باشد در همین راستا شرکت های مختلف گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تورهای مسافرتی خود هستند که افراد سودجو نیز از طریق مختلف اقدام به کلاهبرداری می کنند.
وی افزود: یکی از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه فروش بلیط از طریق سایت های اینترنتی تقلبی است و با توجه به این موضوع که برای خرید بلیط به صورت اینترنتی نیاز است کاربران اطلاعات شخصی و مالی خود را وارد سیستم کنند از این رو کلاهبرداران از این فرصت سو استفاده کرده و به ربایش اطلاعات افراد دست می زنند.
سرهنگ رضایی ادامه داد: افراد برای در امان ماندن از این گونه کلاهبرداری ها باید شخصا آدرس صفحات را در قسمت URL ( آدرس بار ) وارد و به سایت هایی مراجعه کنند که از پروتکل https برای انتقال داده ها بهره می برد.
رئیس پلیس فتا استان گفت: یکی دیگر از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه فروش بسته ها و تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین ولی با وعده خدمات با کیفیت از طریق تبلیغات اینترنتی است که این امر در عمل محقق نشده و صرفا برای خام کردن مشتری بوده است و در این شرایط هنگامی که در شهرهای مسافرتی برای دریافت خدمات مراجعه می کنند متوجه می شوند که این تبلیغات کذب بوده و دچار مشکلات عدیده ای می شوند.
رضایی اظهار داشت: این موضوع راجع به تور های خارج از کشور بسیار شدیدتر خواهد بود از همین رو به تمام افردای که قصد عزیمت به شهرهای توریستی در تعطیلات تابستان را دارند توصیه می شود تمام تورها و خدمات آن ها را از مراکزی که مجوز های لازم در زمینه گردشگری دارند، تهیه کرده و حتما در این مورد تحقیقات لازم را داشته و پس از اطمینان اقدام کنند.
سرهنگ رضایی افزود: مسافران باید هنگام استفاده از اینترنت رایگان هتل ها و مراکز خدماتی و رفاهی مراقب هکر ها و کیلاگرها نیز باشند و در مورد خرید با دستگاههای POS در ایام مسافرت توجهات لازم را داشته و هشدار های پلیس فتا را جدی بگیرند.
رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: شهروندان در مورد کارت های بانکی توجه داشته باشند حتما سامانه پیامکی حساب خود را فعال کرده و در هنگام خرید با کارت بانکی دقت داشته باشند که حتما خودشان کارت را کشیده و از صاحب مغازه بخواهند که اجازه دهند که خود مشتری رمز خود را وارد کنند و در صورت ناموفق بودن فرایند خرید در ابتدا رسید تراکنش ناموفق را دریافت و سپس با دستگاه دیگری کارت کشیده و خرید کنند.

**توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق میلیاردی
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی استان فارس از توقیف دو دستگاه خودروی تریلر و کشف اقلام قاچاق و فاقد مجوز به ارزشی بالغ بر شش میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ محمد عبادی نژاد گفت: مأموران انتظامی شهرستان ممسنی در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام گشت زنی در جاده ممسنی به سمت رستم به دو دستگاه خودروی تریلر مظنون و آنها را متوقف کردند.
وی افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودروها در بازرسی یکی ازاین خودروها مقادیری کالای قاچاق شامل دو دستگاه یخچال، پنج عدد فرش، 27 عدد مبل، 6 عدد گل رومیزی،200 عدد پاکت چای، 60 عدد قوری، 50 عدد کیف، هشت عدد پرده کامل، 850 عدد لوازم آشپزخانه (لیوان، قاشق،چنگال، بشقاب)، 3 هزار و 100 پوب البسه، 20 کارتن پرده تبلیغاتی، 60 عدد لوستر، 3 عدد تابلودیواری، یک دستگاه لباسشویی، 30 دستگاه قهوه ساز، 6 عدد دراور و تعداد 6 عدد تخت خواب کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی اضافه کرد: در بازرسی از خودروی دیگر متوقف شده، یک دستگاه یخچال، یک دستگاه تلویزیون، 2 عدد دراور، هشت عدد تختخواب و لوازم آن،دو عدد پرده،130 ثوب البسه، سه عدد گلیم، هشت کارتن ظروف آشپزخانه، چهارعدد لوستر و قطعات آن، یک دستگاه آبمیوه گیری، هفت کارتن لوازم تزئینی منزل و یک عدد کباب پز برقی فاقد مجوز قانونی و گمرکی کشف شد.
سرهنگ عبادی نژاد با اشاره به دستگیری و معرفی هردو راننده خودرو به مراجع قضائی، گفت: ارزش ریالی این محموله های قاچاق 6میلیارد ریال برآورد شده است.

**توقیف 137 راس احشام فاقد مجوز
فرمانده انتظامی گالیکش استلان گلستان از توقیف یک کامیون حامل 137 راس احشام فاقد مجوز در ایست و بازرسی تنگراه خبر داد.
سرهنگ غلام رضایی گفت: ماموران ایست و بازرسی تنگراه شهرستان' گالیکش' روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک شدند و دستور توقف دادند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف 137 راس احشام فاقد مجوز شدند و خودرو را تحویل پست قرنطینه مستقر در ایست و بازرسی دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان گالیکش با تاکید بر مقابله پلیس با ورود هرگونه کالای قاچاق اضافه کرد: شهروندان نیز چنانچه اطلاعاتی در خصوص اماکن توزیع قاچاق کالا دارند، مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش کنند.

** توقیف یک میلیارد و 380 میلیون ریال گوشی قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان چاراویماق استان آذربایجان شرقی از توقیف یک دستگاه خودروی سمند حامل تعداد 286 عددگوشی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 380 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ عباس زنده گل تپه گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر ورود گوشی تلفن همراه قاچاق خارجی به حوزه شهرستان چاراویماق ، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان به یک دستگاه سواری سمند مشکوک شده و دستور توقف دادند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد 286 عدد گوشی خارجی به ارزش تقریبی یک میلیارد و 380 میلیون ریال کشف و یک نفر متهم در این زمینه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان چاراویماق تصریح کرد : متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

**جاساز 133 کیلوگرم مرفین در کامیون
فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 133 کیلو و 300 گرم مرفین که در اتاق بار یک کامیون باری جاساز شده بود و دستگیری دو سوداگر مرگ خبر داد.
سردار عبدالرضا آقاخانی گفت : در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یک قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر قصد دارد یک محموله را از شرق کشور به استان اصفهان وارد کند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت .
وی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدامات تخصصی خود در این خصوص را آغاز و به یکی از ورودی های شهر اصفهان اعزام شدند.
سردار آقاخانی با اشاره به اینکه کامیون حامل مواد توسط ماموران شناسایی و متوقف شد، گفت: خودرو مورد بازرسی دقیق قرار گرفت که مقدار 133 کیلو و 300 گرم ماده مخدر مرفین که به طرز ماهرانه ای در اتاق بار جاساز شده بود کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی افزود: در این خصوص دو سوداگر مرگ دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر در اولویت کاری نیروی انتظامی می باشد که پلیس با این افراد برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

**توقیف 6 تن چای خارجی قاچاق
فرمانده پایگاه دریابانی آبادان از توقیف 2 فروند شناور حامل 6 تن چای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ اسدالهی گفت : ماموران مستقر در پاسگاه شناور دهانه اروند در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، در حال گشت زنی در آبراه اروند به دو فروند شناور که از کشورهای حوزه خلیج فارس به سمت گمرک آبادان در حرکت بود مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.
وی افزود : دریابانان در بازرسی این شناورها 6 تن چای خارجی قاچاق را کشف و توقیف کردند.
فرمانده پایگاه دریابانی آبادان در پایان با اشاره به دستگیری 2 نفر قاچاقچی در این رابطه گفت : کارشناسان ارزش ریالی این محموله را یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده اند.

**انهدام باند سارقان منزل با 32 فقره سرقت
فرمانده انتظامی شهرستان آمل استان مازندران از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان منزل و کشف بیش از 32 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان آمل، ماموران پلیس آگاهی و کلانتری های این فرماندهی با تقویت گشت های انتظامی و بررسی موارد مشکوک موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران حین گشت زنی در یکی از خیابان های شهر، به سه نفر که با مشاهده پلیس پا به فرار گذاشتند، مشکوک شدند و در اقدامی غافلگیرانه این افراد را دستگیر کردند.
سرهنگ گنجیان با بیان اینکه این افراد با گرفتار دیدن خود در دست قانون سعی کردند با اظهارات ضد و نقیض خود را بی گناه جلوه دهند، تصریح کرد: با هوشیاری ماموران پلیس و انجام تحقیقات فنی ، سارقان به سرقت از منازل شهروندان و 32 فقره سرقت منزل اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.
سرهنگ گنجیان در پایان از مردم خواست: منازل خود را به انواع تجهیزات حفاظتی و ایمنی ضد سرقت مجهز کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پلیس 110 اعلام کنند.

** کشف 52 میلیاردریال کالای قاچاق
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از کشف 52 میلیارد کالای قاچاق در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا وارز خبر داد و گفت : ورود کالای قاچاق باعث اخلال در نظام اقتصادی کشور است.
سرهنگ یدالله حسن پور گفت : ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور از بین بردن بسترهای تخلفاتی و برخورد با متخلفان و انهدام شبکه های فعال در زمینه قاچاق کالا طرحی سه روزه را اجراء کردند .
وی اضافه کرد: با اقدامات شبانه روزی کاراگاهان پلیس در این طرح 38 قلم انواع کالا قاچاق به ارزش ریالی 51 میلیارد و 621 میلیون ریال کشف شد .
حسن پور افزود: از مهمترین این کشفیات می توان به کشف یک کانتینر پوشاک ، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی ، سیگار ، انبه و انواع قطعات یدکی و جانبی موبایل و کامپیوتر و ... اشاره کرد .
وی در ادامه گفت: در اجرای این طرح 154 دستگاه خودرو که برای حمل کالای قاچاق استفاده می شد توقیف و 294 نفر متهم دستگیر که برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد .
سرهنگ حسن پور گفت: ورود کالای قاچاق باعث بوجود آمدن اخلال در نظام اقتصادی کشور است و ازاین رو پلیس برای تحقق بیشتر اقتصاد مقاومتی مبارزه بی امان با ورود کالای قاچاق را در دستور کار قرار داده است .

**کشف انواع کالاهای قاچاق به ارزش بیش از 12 میلیارد ریال
فرمانده انتظامی استان البرز از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 12 میلیاردو 78میلیون ریال در اجرای دومین طرح سراسری مبارزه با کالای قاچاق ممنوعه در استان البرز خبر داد .
سردار کامرانی صالح گفت: در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالاهای ممنوعه و با انجام اقدامات اطلاعاتی و به کارگیری توان و امکانات یگان های اجرایی پلیس البرز، طرح مبارزه با کالاهای قاچاق، به مدت 24 ساعت در استان البرز به اجرا درآمد.
وی افزود: با اجرای طرح مذکور، 12 میلیارد و 78 میلیون ریال انواع کالاهای قاچاق شامل انواع پوشاک خارجی، لوح فشرده، فراورده های نفتی، انواع دارو ، لوازم خانگی ، موتورسیکلت ، مواد دخانی کشف شد.
سردار کامرانی صالح با اعلام دستگیری 28 متهم در این رابطه گفت: در این طرح تعداد 14 دستگاه خودرو که حامل این کالاهابودند، توقیف و افراد دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی ، تحویل مراجع قضائی شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: پدیده شوم قاچاق کالا و ارز یکی از مصادیق بارز فساد اقتصادی در کشور بوده که مبارزه با این معضل مهم باید مورد توجه ویژه همه مسئولان قرار گیرد و ساز و کارهای نظام مند مبارزه با آن طراحی و با شدت بیشتری اجرا شود.
اجتمام(5)9105** 1418
کد N1358311

وبگردی