آفتاب
رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته خبر داد؛

موافقت وزیر بهداشت با بیمه لباس بیماران سوخته

موافقت وزیر بهداشت با بیمه لباس بیماران سوخته

رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته، از موافقت معاونت درمان وزارت بهداشت برای پوشش بیمه ای لباس بیماران سوخته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدجواد فاطمی گفت: پیرو نامه ای که برای وزارت خانه های بهداشت و رفاه در خصوص پوشش بیمه ای لباس سوختگی ارسال کردیم، به رغم پیگیری های زیاد، وزارت رفاه پاسخی به نامه انجمن نداد اما معاونت درمان وزارت بهداشت موافقت خود را برای پوشش بیمه ای لباس سوختگی به میزان ۷۰ درصد اعلام کرد.

وی با عنوان این مطلب که بیماران سوخته نگاه خود را به شورای عالی بیمه دوخته اند، افزود: در پی تلاش های مستمر انجمن حمایت از بیماران سوخته، در راستای قرار گرفتن لباس سوختگی تحت پوشش بیمه ، وزیر بهداشت  با پوشش بیمه ای لباس سوختگی مشروط بر تصویب در شورای عالی بیمه موافقت نمود و دستور داد جهت تصویب به شورای عالی بیمه ارسال شود. 

فاطمی ادامه داد: ریاست شورای عالی بیمه بر عهده وزیر رفاه و دبیر شورا معاون وزارت رفاه است. همچنین از دیگر اعضای تصمیم گیرنده در شورا، وزیر بهداشت و نمایندگان بیمه های تامین اجتماعی، سلامت و خدمات درمانی، ارتش و نمایندگان کیمته امداد، سازمان برنامه و بودجه و دو نفر از نمایندگان مجلس هستند.

وی افزود: لباس سوختگی برای جلوگیری از چسبندگی و کاهش نیاز به اعمال جراحی ترمیمی جبرانی، از نیازهای اساسی و واجب بیماران سوختگی است که به دلیل هزینه بالای این لباس ها استفاده از آن که مانند انسولین برای بیماران دیابتی حیاتی و ضروری است، برای بسیاری از بیماران سوختگی تا پیش از این میسر نبوده است.

فاطمی تاکید کرد: انجمن حمایت از بیماران سوخته امیدوار است پس از اخذ موافقت نهایی شورای عالی بیمه بتواند حامل این خبر خوش برای بیماران دردمند سوختگی باشد.

کد N1358249

وبگردی