آفتاب

فانی: اقدامات آموزش و پرورش برای جلوگیری از بروز ناهنجاری ها کفایت نمی کند

فانی: اقدامات آموزش و پرورش برای جلوگیری از بروز ناهنجاری ها کفایت نمی کند

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: اقدامات این وزارتخانه برای جلوگیری از بروز ناهنجاری ها در مدارس انجام می شود، اما کفایت نمی کند.

به گزارش خبرنگاراجتماعی ایرنا، علی اصغر فانی روز یکشنبه درشانزدهمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران امور بانوان وزرا و دستگاه های اجرایی در جلسه پرسش و پاسخ با بانوان اظهارکرد: وزارت آموزش و پرورش اقدامات خوبی برای کاهش آسیب و ناهنجاری های اجتماعی دارد و بی توجه به آسیب های اجتماعی نیست.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش با 34 هزارمشاور، 40 هزارمربی تربیتی، 32هزار مربی ورزش و 5 هزار مربی بهداشت اقدامات خود را در داخل مدارس برای کاهش ناهنجاری ها انجام می دهد.
وی درادامه به وجود استانهای محروم ازنظر آموزشی اشاره کرد و گفت: سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و جنوب کرمان جزو محروم ترین استان ها از نظر آموزشی هستند که به همین منظور یک شورا متشکل از کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دیگر دستگاه های متولی اقدامات خوبی را برای کاهش محرومیت از این استان ها انجام می دهند.
فانی خاطرنشان کرد: درخصوص مدارس عشایری در مناطق کمتر توسعه یافته نیز وضعیت بسیار خوبی نسبت به چند سال قبل داریم که این اقدامات در دوره جدید بیشتر انجام شده است.
وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: همچنین بودجه آموزش و پرورش استثنایی در دولت یازدهم سه برابر شده است و این نشان می دهد وزارت آموزش و پرورش و دولت نسبت به این موضوع عنایت ویژه دارد.
وی به وجود 72 هزار دانش آموزش استثنایی در کشور اشاره کرد و گفت: ما یک طرح فراگیر داریم که دانش آموزانی که در مرز استثنایی و عادی هستند در مراکز عادی تحصیل کنند و سعی می کنیم مهر استثنایی به پیشانی این کودکان نزنیم.
وی به وجود350 نفر از مدیران در وزارتخانه آموزش و پرورش، مدیرکل، معاون مدیرکل، مشاورمدیرکل و رئیس اداره از بانوان اشاره کرد و افزود: ما برای استفاده از مدیران زن در وزارت آموزش و پرورش مشکلی نداریم.
وی به المپیاد درون مدرسه ای با حضور حدود هفت میلیون دانش آموز اشاره کرد و گفت: درصد قابل توجهی از این دانش آموزان دختر هستند.
فانی به غیر استاندارد بودن یکصد هزار کلاس درس از مجموع 520 هزار کلاس درس از نظر گرمایشی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع یک پنجم کلاس های درس در مدارس از نظر گرمایشی غیراستاندارد هستند و امسال تلاش کردیم همه این کلاس ها را به سیستم استاندارد گرمایشی تبدیل کنیم البته اعتبارات ما کفایت نمی کند.
فانی به موضوع سوال رئیس جمهوری از دانش آموزان در مورد آب نیز اشاره کرد و گفت: بیش از سه میلیون نفر به سوال رییس جمهور پاسخ دادند که یک میلیون و 600 هزار نفر از این پاسخ ها از سوی والدین دانش آموزان بوده است. همچنین در خصوص برجام سه میلیون و 219 هزار نفر پاسخگوی این سوال بودند که یک میلیون و 700 هزار نفر نیز جواب والدین دانش آموزان بوده است.
فانی یادآورشد: برای اولین بار چهار درس از متوسطه دوم شامل انسان و محیط زیست، بهداشت، مهارت های زندگی و هنر وارد دوره متوسطه شده است.
وی همچنین رسیدگی به استعدادهای برتردانش آموزان را از دیگر برنامه های این وزارتخانه بیان کرد وافزود: ما به عنوان طرح شهاب اقدامی انجام داده ایم که اکنون 380 هزار دانش آموز چهارم و پنجم ابتدایی از مدارس عادی به استعدادهای خاص آنها پرداخته شده است.
وی همچنین به موضوع هر دانش آموز یک مهارت در سند تحول نظام آموزشی اشاره کرد و گفت: ما این موضوع را دنبال می کنیم اما امکان مهارت آموزی در کشورمان ضعیف است اگرچه ما در مدارس راهنمایی شبانه روزی طرح خود اتکایی را نیز دنبال می کنیم.
شانزدهمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران امور بانوان وزرا و دستگاه های اجرایی امروز (یکشنبه) با حضور شهیندخت مولاوردی معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با حضور مشاوران بانوار در وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.
اجتمام**7268**9132**1724
کد N1358210

وبگردی