آفتاب
وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

همکاری با ناجا در موضوع کنسرت‌ها

همکاری با ناجا در موضوع کنسرت‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که علیرغم برخی تخلفات در حین اجرای برخی نمایشنامه‌ها روی صحنه، عمده تئاترهای در حال اجرا در کشور، منطبق با ضوابط قانونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز یکشنبه ۳ مرداد در حاشیه سومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها که در محل هتل انقلاب در تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تئاتر در این روزها، گفت: تئاتر یک هنر مردمی است و در آن افراد رو در رو با مخاطب صحبت می‌کنند و خوشبختانه حرکت‌های خوبی در حوزه تئاتر صورت گرفته است.

وی افزود: سال گذشته، دو، سه تئاتر بسیار خوب داشتیم که یکی از آنها «باغ دلگشا» بود که خانم پری صابری آن را با موضوع سعدی اجرا کرد که در مجموع بیش از ۵۰۰، ۶۰۰ قطعه از اشعار سعدی توسط بازیگران خوانده شد. تئاترهای «سقراط» و «ترور» هم تئاترهای خوبی بود. خوشبختانه سالن‌های تئاتری که ما الان داریم، عموماً پر است از جمعیت؛ من دیروز هم در خانه هنرمندان بودم، مسئولان دو سالنی که در اختیارشان بود، اعلام کردند که تا پایان سال، برنامه‌هایشان پر است و این نشان دهنده رونقی است که در این حوزه به وجود آمده است.

جنتی ادامه داد: در مورد نمایشنامه‌های هم دقت زیادی صورت می‌گیرد که طبق ضوابط قانونی اجرا شود؛ گاهی ممکن است تخلفاتی صورت بگیرد و در بعضی موارد خارج از نمایشنامه‌های مصوب، اجراهایی روی صحنه برود که با اینها هم برخوردهای قانونی لازم صورت می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که با شیوه‌نامه جدید ابلاغی دولت، اگر مشکلی در برگزاری کنسرت‌ها به وجود بیاید، مسئولش کدام نهاد است؟، گفت: ما با همفکری که با دوستانمان در نیروی انتظامی داشته‌ایم، عموماً به آنها اعلام کرده‌ایم که رعایت نظم و ضوابط و اصولی که ما اعلام کرده‌ایم، از سوی تماشاچیان و در داخل تالار محل برگزاری کنسرت، عمدتاً بر عهده حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما در بیرون و در محوطه برگزاری این کنسرت‌ها، طبیعتاً ممکن است اشکالاتی پدید بیاید که البته ما از اول به دوستان اعلام می‌کنیم که اگر مشکلاتی از قبیل مسئل ترافیکی و از این دست به وجود بیاید، نیروی انتظامی می‌تواند به ما اطلاع دهد که چنین اشکالی به وجود آمده یا می‌آید تا ما کنسرت را به جای دیگری منتقل کنیم.

وی همچنین در خصوص مسائلی که در جلسه اخیر وزیر، معاونان و روسای سازمان‌های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شده است، افزود: ما در این جلسه گزارشی اجمالی از فعالیت‌هایمان ارائه کردیم و آنها هم یکایک نظرات خودشان را مطرح کردند و قرار شد این جلسات ادامه پیدا کند و به صورت مشروح‌تر هر یک از معاونان به کمیسیون فرهنگی مجلس بروند و برنامه‌ها و طرح‌های خودشان را بگویند و مسائل را دنبال کنند. خوشبختانه شاهد همکاری خوبی در این دوره بین وزارت ارشاد و کمیسیون فرهنگی هستیم.

جنتی در پاسخ به سوالی درباره واگذاری صدور مجوز نشر به ناشران گفت: مجوز نشر را ناشران صادر نمی‌کنند و این کار جزو مسائل حاکمیتی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌دهد. البته در بعضی موارد مثل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، امور به ناشران واگذار شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جشنواره امام رضا (ع) هم، ضمن اینکه آن را یکی از فاخرترین و موثرترین جشنواره‌ها در کل کشور در کل سال برشمرد، گفت: این جشنواره در طول سال با کمک تمام استان‌ها برگزار می‌شود و هر کدام یک بخش از کار را انجام می‌دهند و نهایتاً جمع این فعالیت‌ها در مشهد در جوار بارگاه امام رضا (ع) به ثمر می‌نشیند.

وی همچنین از تعهد وزارتخانه متبوعش برای حمایت از هنرمندانی که در حوزه هنر متعد قلم و قدم می‌زنند و در حوزه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرهنگ کار و وجدان کاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام می‌دهند، تاکید کرد و گفت: کسانی که آثار خوب در این حوزه بنویسند، مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.

کد N1358179

وبگردی