آفتاب
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خواهران خبرداد:

راه اندازی قرارگاه‌های فرهنگی تبلیغی در حوزه خواهران

راه اندازی قرارگاه‌های فرهنگی تبلیغی در حوزه خواهران

مدیر تبلیغ حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: یکی از امور در دست اقدام این معاونت، ایجاد قرارگاههای فرهنگی تبلیغی است که پس از نهائی شدن به استان ها ابلاغ می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عباس اسکندری در نشست مدیریت و کادر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: با توجه به اینکه تبلیغ از امور مهم و از رسالت های اصلی پیامبران است لذا این امر از جایگاه بالایی در حوزه های علمیه خواهران برخوردار است. در حقیقت هدف غایی حوزه ها، تربیت مبلغ و تبلیغ دین است و تلاش بخش های مختلف مرکز مدیریت حوزه های خواهران در آموزش، پژوهش و غیره برای تحقق این هدف است.

وی افزود: ایجاد حوزه علمیه خواهران پدیده مبارک، ارزشمند و از ثمرات انقلاب اسلامی است و مسئله تبلیغ بانوان نیز از برکات حوزه علمیه خواهران بشمار می رود چراکه تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برخی بانوان به صورت خودجوش به امر تبلیغ می پرداختند، اما این مسئله به صورت رسمی و در یک چهارچوب مشخص با گذراندن دوره های تخصصی نبود و به برکت انقلاب اسلامی و تاسیس حوزه های علمیه خواهران به این مسئله سامان  بخشیده شد.

مدیر تبلیغ حوزه های علمیه خواهران کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه زنان نیمی از پیکره جامعه و تربیت کننده کل افراد است بنابراین تبلیغ در میان این قشر از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

اسکندی اضافه کرد: بنابراین اگر خواهران طلبه با قوت به امر تبلیغ در جامعه بانوان بپردازند، قطعا تاثیر فعالیتشان بیشتر از برادران مبلغ خواهد بود.

وی گفت: مشکل اصلی جامعه کنونی ما بحران اخلاق و معنویت است که مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی را به دنبال داشته و به طور قطع سامان بخشیدن به امر اخلاق و معنویت در جهان، باعث رفع بسیاری از مشکلات و بهود وضعیت اجتماعی، سیاسی و غیره کشورهای اسلامی و غیر اسلامی می شود.

مدیر تبلیغ حوزه های علمیه خواهران کشور تاکید کرد: امروز بحران هایی را که در برخی از کشورها توسط آل سعود، داعش و غیره ایجاد شده به دلیل فقر اخلاق و معنویت است. همچنین در مناطقی مانند لبنان(حزب الله)، بخش هایی از عراق و سوریه  که این امر تا حدی جبران و کمبودها برطرف شده، آثار مثبت آن در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن  کشورها بروز یافته.

اسکندری افزود: در حال حاضر ایران اسلامی نیز به برکت پیروزی انقلاب و احیای امر اخلاق و معنویت توانست در مقابل استکبار جهانی و تحریم ها ایستادگی کند.

وی اظهار داشت: با توجه به نو ظهور بودن تبلیغ بانوان، نیاز به طرح جامعی در حوزه علمیه خواهران است که اهداف، سیاست ها و راهبردهای این امر تببین شود، تا با یک چشم انداز روشن و نقشه راه در این مسیر گام برداشته و دچار آسیب و چالش نشویم.

مدیر تبلیغ حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به فعالیت های فرهنگی تبلیغی گفت: یکی از امور در دست اقدام این معاونت، ایجاد قرارگاه های فرهنگی تبلیغی است که پس از نهایی شدن به استان ها ابلاغ خواهد شد که در این طرح با بسیاری از دستگاه های اجرایی برای انجام برخی از فعالیت های فرهنگی تبلغی با موضوعات متنوع و با توجه به اولویت هایی نظیر نماز، حجاب و غیره تفاهمنامه همکاری امضا خواهد شد.

کد N1358143

وبگردی