آفتاب

ایجاد رسانه‌های مجازی برای آموزش مهارت‌های سواد رسانه‌ای به مردم

ایجاد رسانه‌های مجازی برای آموزش مهارت‌های سواد رسانه‌ای به مردم

مدیر کانال و گروه‌های مجازی جشنواره و همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی، از تشکیل کار گروه تولید و انتشار محتوای آموزشی مهارتهای سواد رسانه‌ای در دبیرخانه دائمی جشنواره و همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سجاد خسروانیان گفت: بر اساس تاکید مسئولین برگزاری همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی مبنی بر ضرورت آموزش مهارت‌های سواد رسانه‌ای به عموم مردم، اکنون یک کانال و چند گروه در فضای مجازی برای گسترش سواد رسانه‌ای در جامعه ایجاد شده است.

مسئول کمیته رسانه‌های اجتماعی جشنواره و همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی تاکید کرد و گفت: کمیته رسانه‌های اجتماعی جشنواره و همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی توسط جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌ی ارتباطات و رسانه به صورت خودجوش و با هدف انجام مسئولیت‌های اجتماعی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌ی ارتباطات، خبرنگاری و روابط عمومی دانشکده‌ی خبر، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی با موافقت دبیر کل همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی ایجاد شده است تا پاسخگوی مطالبات مردمی در حوزه ی سواد رسانه‌ای باشد.

وی افزود: آشنایی مردم با آسیب‌های رسانه‌های نوین، آموزش راه‌کارهای مصونیت از آسیب‌های فضای مجازی و تبیین نحوه‌ی استفاده از فرصت‌های فضای مجازی از جمله کارآفرینی، ثروت آفرینی و آموزش مهارت‌های زندگی مهمترین اهداف تشکیل کمیته رسانه‌های مجازی جشنواره و همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی است.

خسروانیان ادامه داد: این کمیته در نظر دارد با تعامل و ارتباط سازنده با سایر مدیران رسانه‌های اجتماعی داخلی و خارجی زمینه توزیع محتوای تولید شده در دبیرخانه‌ی جشنواره و همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی و تقویت بیش از پیش سواد رسانه‌ای عموم مردم را فراهم نماید.

خسروانیان افزود: موضوع یادگیری و آموزش سواد رسانه‌ای باید به عنوان یک مسئولیت اجتماعی عمومی تلقی شود تا هم مردم، هم نخبگان و هم دولتمردان به صورت خودجوش در این زمینه گام بردارند.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان به موضوع آموزش و یادگیری سواد رسانه‌ای و مسوولیت اجتماعی و مشارکت در نهضت سواد آموزی رسانه‌ای می‌توانند از طریق کانال MLiteracy در تلگرام به این نهضت سواد آموزی بپیوندند.

همزمان با برگزاری جشنواره و همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در تهران، علاقه‌مندان جهت ارسال آثار و شرکت در همایش می‌توانند به نشانی اینترنتی saramad.ir مراجعه نمایند.

کد N1357695

وبگردی