آفتاب

طلب مزدی ۱۲۰ کارگر ارگ قدیم بم ۱۲۰ روزه شد

طلب مزدی ۱۲۰ کارگر ارگ قدیم بم ۱۲۰ روزه شد

ایلنا: کارگران پروژه مرمت«ارگ قدیم بم » می‌گویند که پایگاه میراث فرهنگی ارگ به عنوان کارفرمای آن‌ها هنوز بابت مطالبات مربوط به چهار ماه دستمزد پرداخت نشده با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

تعدادی از کارگران «ارگ قدیم بم » در تماس با خبرنگار ایلنا افزودند: نزدیک 120 نفر هستیم که هنوز  بابت معوقات مزدی چهار ماه اول سال جاری طلبکاریم.

این کارگران از حدود ۱۵ سال قبل به صورت قراردادی در پروژه مرمت و بازسازی ارگ بم مشغول کارند و در عین حال می گویند: پایگاه خبری فرهنگی ارگ بم در مقام کارفرما در تمامی این سالها به تعهدات خود درست عمل نکرده است.

طبق اظهارات این کارگران  ارگ قدیم  بخشی دیگری از مشکلات آنها مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی است بطوریکه اداره تامین اجتماعی بم از تقریبا سه ماه قبل از تعویض وتمدید دفترچه های در مانی کارگران وخانوادهایشان خوداری می کند .

کارگران قرار دادی پروژه مرمت ارگ قدیم خواستار آن هستند تا سازمان میراث فرهنگی در مقام کارفرمای اصلی ، مطالبات معوقه کارگران را پرداخت کند اما تا این لحظه پیگیری‌های آنها بی‌نتیجه مانده است.

به همین دلیل کارگران ارگ قدیم می‌گویند چون به مشکلاتشان از جانب مسئولان استانی اهمیتی داده نمی‌شود تصمیم داریم به زودی در ادامه پیگیری مشکلات شغلیمان که ناشی از بی توجه ای مسئولان سازمان میراث فرهنگی  به معیشت کارگران ارگ قدیم بم بوجود آمده به تهران سفر کنیم تا شاید صدایمان از سوی مسئولان کشوری شنیده شود.

به گفته کارگران، طی چند سال گذشته پایگاه میراث فرهنگی ارگ به عنوان متولی اصلی پروژه نجات بخشی ارگ قدیم به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی  را ندارد و در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران شاغل در آین پروژه را از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار دارند.

کد N1357614

وبگردی