آفتاب

رییس فدراسیون فوتبال : هنوز لیگ حرفه ای نداریم/ خیلی خوب جوان گرایی کردیم از29سال به 26 سال رسیدیم

رییس فدراسیون فوتبال : هنوز لیگ حرفه ای نداریم/ خیلی خوب جوان گرایی کردیم از29سال به 26 سال رسیدیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون فوتبال لیگ برتر را «قله فوتبال هر کشور» توصیف کرد و گفت : باید خرید و فروش تیم ها ممنوع شود و حداقل انتقال ها درهمان استان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، مهدی تاج شامگاه شنبه و در مراسم انتخاب برترین های پانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: لیگ برتر قله فوتبال هر کشور است. درهمه جای دنیا وقتی لیگ پویایی وجود داشته باشد قطعاً تیم ملی آن کشور هم از این مسئله سود خواهد برد.
رئیس فدراسیون فوتبال افزود: باید خرید و فروش تیم ها ممنوع شود و حداقل انتقال ها درهمان استان صورت گیرد؛ در این زمینه به دنبال آیین نامه جدید هستیم.
وی اضافه کرد: قرار نیست هر استان در لیگ دارای سهمیه باشد بلکه تیم ها باید جایی بروند که واقعاً شرایط و امکانات لازم برای آنها فراهم باشد.
تاج با بیان اینکه برای داشتن رقابت سالم از نیروهای خوبی در کمیته های اخلاق و استیناف بهره می بریم، خاطرنشان کرد: هر مساله ای در فوتبال دیده شود آن را در خانواده فوتبال حل خواهیم کرد، مگر اینکه موارد خاصی پیش بیاید که از نظر قانونی پیگیری می کنیم.
وی با بیان اینکه به دنبال ارتقای لیگ برترهستیم، تصریح کرد : لیگ فوتبال به اندازه ای که باید حرفه ای نشده و هنوز نمی توانیم بگوییم که لیگ حرفه ای داریم؛ دنبال این هستیم که همه امکانات خود را از لحاظ کیفی به سطح استاندارد در آسیا برسانیم.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کمبودهایی که در لیگ های یک، دو، زیر گروه ها، فوتسال، فوتبال ساحلی و همه این رشته ها در فوتبال بانوان، وجود دارد باید برطرف شود و به سطح استاندارد برسد.
وی درباره فوتبال بانوان خاطرنشان کرد: ما برای فوتبال بانوان به دنبال این هستیم که باشگاه هایی که در رشته فوتبال بانوان فعالیت دارند دو درصد از هزینه هایشان را کم کنیم.
تاج ادامه داد: نظارت پزشکی در لیگ ما خوب است و بهتر از این هم خواهد شد؛ مساله جوان گرایی نیز خیلی خوب در لیگ اجرا شد تا حدی که میانگین سنی لیگ از 29 سال به 26 سال رسید و همزمان میزان دوندگی بازیکنان تا 9 کیلومتر افزایش پیدا کرده و فقط دو کیلومتر از رقبا کمتر هستیم.
رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه سازمان لیگ باید به مانند گذشته کارش را به خوبی ادامه دهد، افزود: این هفته، هفته انتقال خون است که از همه دوستان فعال در ورزش می خواهیم اهدای خون را فراموش نکنند.
تاج به دیگر دستاوردهای فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: ما در افزایش تماشاگر نیز خوب عمل کردیم و امیدواریم که در فصل آینده شرایط بهتر شود. میانگین حضور تماشاگران در ورزشگاه فصل پیش از 9 هزار به 13 هزار نفر رسید و حتی در هفته های پایانی لیگ شاهد حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه بودیم.
وی خاطر نشان کرد: آنالیزورهای تیم ملی با دقت لیگ را زیر نظر دارند و بازیکنان تیم های ملی بزرگسالان و جوانان اکثراً از دل همین لیگ هستند.
شبک **9029**9129 / 1064
کد N1357058

وبگردی