آفتاب

پیشرفته ترین انبار کالاهای خطرناک در بندر امام (ره) ساخته شد

پیشرفته ترین انبار کالاهای خطرناک در بندر امام (ره) ساخته شد

تهران- ایرنا- مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از پایان عملیات ساخت مجهزترین انبار کالاهای خطرناک و پایانه مواد آتش زا با اعتبار 153 میلیارد ریال در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد، «سعدالله عبداللهی» گفت: با توجه به اینکه امروزه بخشی از محموله کشتی ها را کالاهای خطرناک تشکیل می دهد، ایجاد انبار کالای خطرناک و آتش زا به عنوان مکانی ایمن و مناسب برای نگهداری کوتاه مدت کالای خطرناک در بندرهای جهان اهمیت دارد.
وی افزود: انبار نگهداری کالاهای خطرناک به لحاظ تنوع بالا و ماهیت، طراحی و ساخت از حساسیت بالایی برخوردار است که باید در طراحی و ساخت آن نکات ویژه ایمنی و امنیتی لحاظ و در مدت بهره برداری رعایت شود.
عبداللهی اعلام کرد مجموعه انبار کالاهای خطرناک منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در زمینی به گستره 6 هزار مترمربع ساخته شده است و در زمره مجهزترین انبارهای بندری ایران به شمار می رود که فضاهایی مانند انبارهای مسقف، انبارهای روباز، ساختمان اداری و بخش توزین کالا دارد.
وی افزود: با بهره برداری از این انبارها یک میلیون و 800 هزار تن به ظرفیت پذیرش کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) بویژه کالاهای خطرناک و آتش زا افزوده می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: این انبارها از عالی ترین سطح استانداردها برخوردار است و می تواند به عنوان الگویی موفق برای سایر بندرهای کشور مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، ایران دارای هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو و نیز 64 منطقه ویژه اقتصادی است.
بیست و سوم تیرماه نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت لایحه دولت برای ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در کشور، موافقت کردند.
دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد وظیفه نظارت بر امور مناطق مختلف به عنوان ساختار ستادی و پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را برعهده دارد.
ایجاد هماهنگی میان سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با دستگاه های دولتی، عمومی و مردمی، بررسی و تصویب بودجه سالانه مناطق آزاد و ارسال به هیات وزیران از وظایف «معاونت برنامه ریزی و هماهنگی» این شوراست.
اقتصام **1070**1961
کد N1356872

وبگردی