آفتاب
وزیر اتحادیه اروپای ترکیه:

گولن از بن لادن هم خطرناک تر است

گولن از بن لادن هم خطرناک تر است

وزیر اتحادیه اروپای ترکیه ضمن ستایش از نقش مردم ترکیه در خاموش کردن کودتای این کشور گفت که گولن از بن لادن هم خطرناک تر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، «عمر چلیک»، وزیر اتحادیه اروپای ترکیه روز شنبه در اظهاراتی اعلام کرد که «فتح الله گولن»، مغز متفکر و طراح کودتای ترکیه، از «اسامه بن لادن»، رهبر پیشین القاعده نیز خطرناک تر است.

«چلیک» که در یک کنفرانس خبری سخن می گفت، اعلام کرد: مردم ترکیه چنان از دمکراسی در برابر کودتای نافرجام دفاع کردند که چنین چیزی در هیچ جای دیگر دنیا دیده نشده است.

وی همچنین با ابراز نا امیدی از شرکای اروپایی کشورش در دوران پسا کودتای ترکیه گفت: ما انتظار داشتیم (مقام های) اتحادیه اروپا از ترکیه دیدن کنند. متحدین ما باید به دیدارمان می آمدند.

وزیر اتحادیه اروپای ترکیه همچنین با دفاع از وضع شرایط اضطراری در ترکیه، این اقدام را برای ترکیه و دمکراسی در این کشور مفید دانست.

گفتنی است، مقام های ترکیه با فشار روز افزون بر طرفداران «گولن»، درصدد حذف آنها از صحنه سیاست و قدرت ترکیه هستند. در همین راستا، پلیس ترکیه امروز از دستگیری «علی محمد سعید گولن»، برادرزاده «فتح الله گولن» در استان ارزروم این کشور خبر داد.

کد N1356845

وبگردی