آفتاب

شیعیان در تیراندازی مونیخ دخالت نداشته‌اند

شیعیان در تیراندازی مونیخ دخالت نداشته‌اند

همشهری‌آنلاین: رابرت بائر، افسر سابق سیا، گفت فکر نمی‌کنم تیراندازی در مونیخ تروریستی بوده باشد.این حمله کار شیعیان نیست چون شیعیان آلمان از نظر سیاسی، کنشگری ندارند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما تلویزیون، رابرت بائر از افسران سابق آژانس اطلاعات مرکزی امریکا (سیا)، گفت: «عامل تیراندازی اخیر در شهر مونیخ آلمان یک آلمانی ایرانی تبار بوده است. فکر نمی‌کنم این اقدام، تروریستی بوده باشد. شیعیان آلمان از نظر سیاسی، کنشگری ندارند. آنها از 30 سال پیش در آلمان حضور دارند. آنها نمی‌توانند در تیراندازی اخیر در مونیخ دست داشته باشند. البته این سخن نیز مطرح شده که دولت اسلامی (داعش) عامل این تیراندازی بوده است. این سخن درست نیست. به نظر می‌رسد عامل این تیراندازی خودش به تنهایی به این عملیات مبادرت کرده است.

به گزارش سي‌ان‌ان،او افزود:باید توجه داشت که تسلیحات زیادی در کشورهای اروپایی در دسترس است. در گذشته چنین وضعی وجود نداشت. وقتی تسلیحات در کشوری زیاد باشد، تروریست‌ها یا عوامل انفرادی اقدام‌هايی از این نوع، می‌توانند به‌راحتی به سلاح دسترسی پیدا کنند و هرکاری که بخواهند انجام بدهند. وجود چنین فضایی از نظر وفور و در دسترس بودن سلاح در اروپا برای قاره سبز بسیار بد است.»

  • نوجوان ۱۸ ساله؛ عامل تیراندازی در مونیخ
کد N1356161

وبگردی