آفتاب

اکران اولین فیلم تئاتر 91913 با سیستم صدای ساراند در پردیس چهارسو

اکران اولین فیلم تئاتر 91913 با سیستم صدای ساراند در پردیس چهارسو

ایلنا: برای اولین بار فیلم تئاتر 91913 با سیستم صدای ساراند در ایران در پردیس سینمایی چهارسو رونمایی و اکران می‌شود.

به گزارش ایلنا، آیدین الفت به عنوان یکی از طراحان صدا در حوزه نمایش این بار دست به ترکیب جالبی زده است و همزمان با اکران این فیلم تئاتر سیستم ساراند در سینما ایران معرفی می‌کند.

صدا تکنولوژى و عنصر جدانشدنى از سینما است که ما را از پرده مسطح نقره اى به جهانى سه بعدى مى‌کشاند. صدا ناجى صنعت سینما در دهه‌هاى اخیر است. حال که ژانر فیلم-تئاتر در کشورمان در حال معرفى و گسترش است باید در پیشرفت آن از صدا، این عنصر سیالِ ژرفِ بى‌انتها، استفاده نمود و آن را بیش از پیش به کار گرفت.

٩١٩١٣ اولین فیلم-تئاتر کشور است که با بکارگیرى از سیستم صداگذارى فراگیر 5.1 (ساراند) سعى در تحقق این مهم را دارد. درست است که فیلم-تئاتر هیچگاه نظیر به نظیر انرژى صحنه و اتمسفر حضور مخاطب در سالن تئاتر را بازسازى نخواهد کرد، اما استفاده از تکنیک‌هاى تصویربردارى، تدوین صدابردارى و صداگذارى بى‌شک ما را در درک بهتر آن فضا و تاثیرگذارى بیشتر آن یارى خواهد داد.

سینما کرمی تنها بازیگری است که در این فیلم تئاتر به ایفای نقش می‌پردازد و در کنار او کامبیز دیرباز، مسعود رایگان، هوتن شکیبا، رویا تیموریان، پیام دهکردی، سیامک صفری، احمد مهرانفر و باران کوثری به‌عنوان صداپیشه در این فیلم تئاتر حضور دارند.

این نمایش دو سال پیش توسط آیدین آلفت در تالار حافظ روی صحنه رفته و مورد استقبال تماشاچیان تئاتر قرار گرفته است.

اکران فیلم تئاتر 91913 دوشنبه 4 مرداد ماه در پردیس چهارسو برگزار می‌شود.

کد N1355838

وبگردی