آفتاب

تولید تجهیزات فیزیوتراپی بومی با بهره گیری از توان بخش خصوصی

تولید تجهیزات فیزیوتراپی بومی با بهره گیری از توان بخش خصوصی

تهران-ایرنا-معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری به آمادگی همکاری این مجموعه با انجمن فیزیوتراپی کشور برای تولید محصولات پیشرفته تجهیزات پزشکی این حوزه با استفاده بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکترعلیرضا دلیری جمعه شب درمراسم روز ملی فیزیوتراپی در سالن همایش های بین المللی برج میلاد افزود:حمایت های ویژه ای دراین زمینه خواهیم داشت تا زمینه تولید تجهیزات ایرانی این حوزه فراهم شود.
وی با بیان اینکه تولید تجهیزات داخلی تاثیر بسزایی در تحول این رشته پزشکی خواهد داشت، اظهار امیدواری کرد که با تحقق این موضوع شاهد شکوفای این رشته پزشکی در سال های آینده باشیم.
دلیری با اشاره به اینکه در فیزیوتراپی تجهیزات پیشرفته متعددی مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار کرد: تولید این تجهیزات داخلی می تواند کمک شایانی به درمان بیماران کند.
وی به شعار امسال روزملی فیزیوتراپی اشاره کردوگفت:'دکترای حرفه فیزیوتراپی نیاز سلامت جامعه امروز' شعار امسال روز ملی فیزیوتراپی در نظر گرفته شده است.
دلیری بر لزوم راه اندازی دکترای حرفه فیزیوتراپی در کشور تاکید کرد و گفت: آمادگی داریم با همکاری وزارت بهداشت این رشته را کشور راه اندازی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه علمی ایران در دنیا اشاره کرد و گفت: جایگاه کشور از لحاظ تولید علم رتبه پانردهم دنیا و جایگاه اول در منطقه است که این موضوع نشان دهنده وجود متخصصان و دانشمندان برجسته در کشور است.
معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: این روند در حوزه پزشکی هم وجود دارد و شاهد تولید علم در کشور در این بخش هستیم.
دلیری ادامه داد: هرچند کشور در حوزه تولید علم در جایگاه بالایی قرار دارد اما در حوزه تبدیل علم به فناوری جایگاه خوبی نداریم. با توجه به آماده نبودن زیرساخت ها، در تبدیل علم به محصول جایگاه خوبی نداریم.

** فیزیوتراپی نقش مهمی در بازآموزی سلامت مردم دارد
رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران نیز به پیشرفت های حوزه فیزیوتراپی اشاره کرد و گفت: فیزیوتراپی نقش مهمی در بازآموزی سلامت مردم دارد.
دکتر غلامعلی عکاشه، پرستاران، فیزیوتراپ ها و پزشکاران را سه ضلع مهم درمان اعلام کرد و افزود: این افراد مقدس ترین بخش سلامت هستند.
وی ضمن حمایت از راه اندازی رشته دکترای حرفه ای، اظهار امیدواری کرد که این خواسته به حق فیزیوتراپ ها در اینده نزدیک محقق شود.
روز دوم مرداد به عنوان روز ملی فیزیواراپی در ایران نامگذاری شده است و به همین مناسبت مراسم جشنی با حضور مسئولان و فعالان این حوزه پزشکی جمعه شب در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.
1201**1440
کد N1355641

وبگردی