آفتاب

واکنش جهانی نسبت به وقوع حمله تروریستی در مونیخ آلمان

واکنش جهانی نسبت به وقوع حمله تروریستی در مونیخ آلمان

کشورهای مختلف نسبت به وقوع حمله تروریستی در شهر مونیخ واکنش نشان دادند.

به گزاش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان،«سیپراس» نخست وزیر یونان درباره حمله تروریستی مونیخ اظهار داشت:از شنیدن خبر حمله تروریستی در مونیخ شوکه شدم. من ضمن ابراز همدردی با آلمان آمادگی یونان را برای ارائه هرگونه کمک اعلام می کنم.

وی همچنین تاکید کرد که اروپا نباید جولانگاه وقوع حملات تروریستی شود.

«چارلز میشل» نخست وزیر بلژیک نیز در این باره گفت: حمله مونیخ حادثه ای وحشتناک بود که باید از تکرار آن جلوگیری کرد. بلژیک علاوه بر محکوم کردن این حمله آن را ناجوانمردانه توصیف می کند.

«کریستین کرن» صدراعظم اتریش نیز در واکنش به حمله تروریستی مونیخ گفت: مردم مونیخ و دولت آلمان دقایق و ساعت های نگران کننده و پر استرسی را پشت سر گذاشتند.ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان به دولت آلمان اعلام می کنم که وین آماده هرگونه همکاری برای برگشت حالت عادی به شهر مونیخ است.

«ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر با ابراز نگرانی نسبت به وقوع این حمله نوشت:ما رویدادهای مونیخ را به شدت پیگیری می کنیم. وی همچنین با ابراز همدردی با خانواده قربانیان اظهار داشت: دولت اسپانیا حمایت و همبستگی خود با دولت آلمان را عمیقا اعلام می کند.

بدنبال وقوع حادثه تیراندازی در شهر مونیخ آلمان که منجر به کشته شدن ۱۱ نفر شده است جلسه ویژه امنیتی کابینه دولت آلمان متشکل از صدراعظم، وزیر خارجه، وزیر کشور، وزیر دفاع و رئیس دفتر مرکل قرار است امروز این موضوع را بررسی کند.

کد N1355568

وبگردی