آفتاب

امام جمعه ایلام: از الزام های اقتصاد مقاومتی مقابله با قاچاق کالاست

امام جمعه ایلام: از الزام های اقتصاد مقاومتی مقابله با قاچاق کالاست

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یکی از الزام های مهم در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی را مقابله با قاچاق کالاهای خارجی دانست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: در شرایط کنونی که اقتصاد مقاومتی با هدف ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت تولید داخلی مورد توجه همه قرار گرفته ورود کالاهای قاچاق ضربه های جبران ناپزیری به تولید و واحدهای تولیدی کشور می زند.
وی با اشاره به کشف حجم زیادی قاچاق توسط نیروی انتظامی در کشور افزود: افرادی که مبادرت به قاچاق محموله بزرگ از جمله این محموله که بیش از 212 کامیون است می کنند باید شناسایی و به مردم معرفی و از سوی دستگاه قضایی محازات شوند.
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: اکنون بنگاه های صنعتی و تولیدی زیادی در کشور بخاطر پدیده شوم قاچاق تعطیل شده اند بنابراین ادامه این روند بسیار نگران کننده است.
وی یادآور شد: یکی از الزام های اقتصاد مقاومتی بهبود وضعیت تولید داخلی و ایجاد اشتغال و همچنین بهتر شدن وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است که باید گام های بلندی در این ارتباط از سوی متولیان امر و دستگاه های اجرایی برداشته شود.
امام جمعه ایلام همچنین با اشاره به اینکه غرب هیچ اقدامی برای اجرای برجام نمی کند، گفت: در این شرایط دستاوردهای روشنی از برجام که حکایت از رونق اقتصادی و برداشتن تحریم ها باشد را نمی بینیم.
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده است، اضافه کرد: مسئولان دستگاه دیپلماسی باید در قبال بی عهدی و بی توجهی به توافقات از سوی غرب عکس العمل مشابه نشان دهند.
حجت الاسلام لطفی سپس در خصوص موضوع پرداخت های نامتعارف برخی مدیران بانک ها افزود: اینها مصادق بارز غارت بیت المال است و در شان نظام اسلامی نیست.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام به فرا رسیدن سالروز عملیات مرصاد نیز اشاره کرد و گفت: گروهک منافقین پلید این افراد خائن به کشور با دشمنان انقلاب همپیمان شدند تا به انقلاب ضربه بزنند ولی به لطف خدا و اقتدار رزمندگان اسلام توطئه آنان بر ملا شد و شکست سنگینی در این عملیات خوردند.
وی از زبونی و مستاصل بودن پسماندهای گروهک منافقین و هم پیمانی آنان با کشور کودک کش آل سعود خبر داد و یادآور شد: پرونده این گروهک تروریستی در انجام جنایت علیه ملت ایران و عراق بسیار سنگین و ننگین است.
خطیب جمعه ایلام به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: نماز جمعه سپر محکمی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان نظام است.
وی نماز جمعه را دارای جایگاه حساس و کارساز در مسائل فرهنگی و سیاسی کشور برشمرد که به بصیرت افزایی، ترویج آموزه های دینی و تقوا می پردازد و دشمنان همواره از این جایگاه هراس دارند و نگرانند و برای تضعیف آن در اوایل انقلاب اقدام به شهادت رساندن نماز گزاران و ائمه جمعه کردند.
حجت الاسلام لطفی به سالروز شهادت دانشمند هسته ای کشور شهید داریوش رضایی نژاد در روز اول مرداد اشاره و تاکید کرد: یاد و خاطر این دانشمند بزرگ که از اهالی استان ایلام و شهرستان نخبه پرور آبدانان است، باید گرامی داشته شود.
7177/9002/1042
کد N1354939

وبگردی