آفتاب

تجلیل از دکترسیاوش منصوری به عنوان سفیر سلامت بیماری هپاتیت C

تجلیل از دکترسیاوش منصوری به عنوان سفیر سلامت بیماری هپاتیت C

تهران - ایرنا - دکترسیاوش منصوری به عنوان سفیر سلامت ایران در بیماری هپاتیت C امروز جمعه ( یکم مرداد 95 ) در سمینار یک روزه ' تدوین آخرین دستورالعمل تشخیص و درمان هپاتیت C در ایران' با اهدای لوح و تندیس مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر سیاوش منصوری فوق تخصص گوارش و کبد ، دوران تحصیل خود را در شهر اصفهان گذرانده و تخصص و فوق تخصص خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران سپری کرده است.
وی با دانشگاه های داخل و خارج از کشور از جمله علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه های لندن، فرانسه و ژاپن همکاری داشته است.
دکتر منصوری سال 2014 در بیمارستان سینای شهر دوشنبه درکشور تاجیکستان ، مرکز گوارش و کبد را ره اندازی کرد و در یک سال گذشته 80 بیمار مبتلا به هپاتیت C را توانست درمان کند ، با ارائه خدمات در این مرکز، دیگر، بیماران از تاجیکستان برای معالجه به ایران عزیمت نمی کنند.
وی از شاگردان دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دکتر ناصر ابراهیمی دریانی رئیس بخش گوارش بیمارستان امام خمینی (ره) است.
وی همچنین مخترع پمپ آندوسکوپ مکانیکال است و با ارتقا خدمات بهداشت و درمان، نام ایران را در سایر کشورها پرآوازه ساخته است.
به گفته دکتر موید علویان رییس شبکه هپاتیت ایران، در حال حاضر هفت استاد غیرایرانی در خارج از کشورسفیر سلامت کشور ما در حوزه هپاتیت C هستند.
گردهمایی علمی یک روزه تازه های هپاتیت C همراه با اجماع درمان آن در ایران با همکاری کمیته علمی هپاتیت ایران ، شبکه تحقیقات هپاتیت ایران و مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با هدف گردآوری و تصویب دستورالعملی مشترک و ملی در درمان هپاتیت c با حضور متخصصان داخلی و خارجی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
در این گردهمایی از تمبرتخصصی ' ریشه کنی هپاتیت C در ایران یال 1410 ' نیز رونمایی شد.
علمی (3)** 9340 **1446
کد N1354700

وبگردی