آفتاب

سجادی: کاروان المپیکی ایران استثنایی است

سجادی: کاروان المپیکی ایران استثنایی است

تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان گفت: کاروان ورزشی ایران در المپیک ریو شرایطی استثنایی دارد.

به گزارش ایرنا، نصرالله سجادی امروز (جمعه) با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره شرایط ورزشکاران ایران در آستانه بازی های المپیک ریو 2016 اظهار داشت: در شرایط فعلی فدراسیون های ورزشی وضع خوبی دارند و در سه تا چهار رشته شانس کسب مدال داریم. تمام مسئولان این فدراسیون ها اهل آن رشته، با سابقه و میدان دیده هستند. در این دوره ورزشکاران در حالت استثنایی هستند. به تمرینات آنها سر زده ام و دیده ام که شرایط خوبی دارند.
وی افزود: باید برای این ورزشکاران قربانی کنند تا کسی چشم شان نزند. امیدوارم ورزشکاران بتوانند این شرایط را حفظ کنند و بهترین عملکرد را در المپیک داشته باشند.
سجادی در پاسخ به این سوال که آیا با کمیته ملی المپیک هماهنگ هستید؟ گفت: بله هماهنگ هستیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا از انتخاب نشدن به عنوان سرپرست کاروان ورزشی ایران در المپیک ناراحت شدید؟ اظهار داشت: نظر خود من این بود که باید یک فرد جوان تر این کار را بر عهده داشته باشد و در نهایت نیز اصغر رحیمی به عنوان سرپرست کاروان انتخاب شد که تجربه های خوبی داشته است.
معاون وزیر ورزش و جوانان درباره پیش بینی از تعداد مدال های کاروان ایران گفت: موافق اعلام عدد و رقم نیستم. در رشته های کشتی ، وزنه برداری و تکواندو شانس کسب مدال داریم. شرایط کاروان در این دوره، یکی از بهترین دوره های پس از انقلاب است. هر چند که همه چیز دست خود ما نیست و حریفان هم تلاش می کنند. اگر بخواهیم فقط به خودمان نگاه کنیم اشتباه بزرگی کرده ایم.
وی ادامه داد: نسبت به دوره های گذشته شرایط متفاوتی داریم. با اکثر مربیان تیم ها صحبت کرده ام. یکی از آنها به من می گفت که ورزشکاران از لحاظ فنی آماده هستند فقط باید روی مسائل ذهنی آنها کار شود.
سجادی درباره حضور تیم ملی والیبال ایران در بازی های المپیک اظهار داشت: فکر نکنید والیبال در المپیک زنگ تفریح خواهد بود. درست است که تیم های رقیب قهرمانی های زیادی دارند اما بازیکنان ما هم انگیزه بالایی دارند و تمام تلاش خود را می کنند که عملکرد خوبی داشته باشند. تیم ملی والیبال مشکلی برای برگزاری بازی دوستانه ندارد و برزیل که مدال های زیادی در سطح جهان و المپیک کسب کرده از تیم ملی ایران برای دو مسابقه تدارکاتی دعوت می کند.
وی درباره آموزش مقابله با دوپینگ گفت: در دو سال گذشته مسئله دوپینگ را به صورت دقیق به خصوص در بین رشته های المپیکی دنبال کردیم. موضع ما آموزش مربیان و ورزشکاران بود تا با مواد ممنوعه مختلف آشنا شوند. لیست مواد ممنوعه را به فدراسیون ها فرستادیم و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ نیز هر ماه جلسه ای را در این خصوص برگزار می کند.
سجادی درباره دوپینگ ورزشکاران روسیه گفت: اگر ورزشکارانی که قرار است در المپیک 2016 ریو حضور داشته باشند، دوپینگ کرده باشند، باید محروم شوند. طبق آنچه رئیس کمیته بین المللی المپیک بیان کرده، مسئولان مختلف روسیه همگی با هم درباره دوپینگ ورزشکاران این کشور دخالت داشته اند.
وی درباره نصب صندلی ها در طبقه دوم ورزشگاه آزادی گفت: دو بار از مراحل این کار بازدید کرده ام و فردا نیز قرار است وزیر ورزش بازدیدی داشته باشد. این صندلی ها برای تماشاگران است و خود آنها باید از آن حفاظت کنند. باید یاد بگیریم که ممکن است شکست وجود داشته باشد یا قضاوت غلط انجام شود و تیم محبوبمان مغلوب شود اما این ها دلیل نمی شود که چیزی را که برای خودمان است بشکنیم.
سجادی درباره محرومیت تماشاگران برخی تیم ها در هفته اول لیگ برتر فوتبال گفت: همه چیز نباید قهری باشد بلکه باید روی رفتارهای تماشاگران تجدید نظر کنیم.
وی با اشاره به اینکه هیچ ورزشکاری بدون مربی راهی المپیک نخواهد شد، عنوان کرد: مسئله مربوط به اعزام مربیان میان فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک مطرح بوده است. البته در این خصوص محدودیت هایی وجود دارد اما به هر حال اولویت برای اعزام با رشته های مدال آور است اما محدودیت مالی برای اعزام مربیان نداریم.
معاون وزیر ورزش در خصوص بودجه در نظر گرفته شده برای رشته های المپیکی گفت: در تفاهم نامه سال های 94 و 95 با فدراسیون ها، یک محور را برای بازی های المپیک و پارالمپیک گذاشتیم و بودجه خاصی در نظر گرفتیم که فقط درصد کمی از آن هنوز پرداخت نشده است. برای سال 94 مبلغ 25 میلیارد تومان و در سال 95 مبلغ 20 میلیارد تومان برای رشته های المپیکی هزینه کرده ایم. همچنین برای استفاده فدراسیون ها از سایر منابع نیز محدودیتی قائل نشدیم. در واقع ما هیچ محدودیت مالی برای آماده سازی و اعزام کاروان نداشته ایم.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا از ورزشکاران اعزامی به المپیک تست دوپینگ گرفته شده است؟ گفت: امسال از همه نفرات اعزامی به المپیک و پارالمپیک یک تا دو بار نمونه گیری داشته ایم. این کار برای کسانی که به دنبال کسب سهمیه بودند نیز صورت گرفت و البته یکی دو مورد تست مثبت وجود داشت. تلاش ما بر آن است که کاروانی پاک به بازی های المپیک اعزام شود.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا روانشناسانی در کنار تیم ها حضور دارند که در مواقع لازم بتوانند از لحاظ روحی و ذهنی به ورزشکاران کمک کنند، گفت: المپیک مبارزه ای است که بحث های مختلفی در آن مطرح است. نفرات امیدوار به کسب مدال در کاروان ایران کم تجربه نیستند و تیمی در کنار آنها حضور دارد که این نفرات را آماده رقابت می کند، به هر حال مهارت های لازم در خصوص زمان مواجهه با مواردی همچون استرس، باید آموزش داده شود که این کار انجام شده است.
ورزشی 2024 **1446
کد N1354655

وبگردی