آفتاب

مقام ارشد نظامی چین:ارتش آماده مقابله با هر وضعیت اضطراری باشد

مقام ارشد نظامی چین:ارتش آماده مقابله با هر وضعیت اضطراری باشد

پکن - ایرنا - یک مقام ارشد نظامی چین با حساس توصیف کردن شرایط منطقه شرق آسیا، از نیروهای نظامی این کشور خواست خود را برای مقابله با هر وضعیت اضطراری و فوری آماده کنند.

به گزارش ایرنا، این بخشی از اظهارات «فان چانگ لونگ» معاون فرمانده کل قوای چین در ارتباط با مناقشات روز افزون دریای جنوبی است که بعد از صدور رای دادگاه لاهه علیه پکن، توسط یک مقام عالیتربه نظامی این کشور مطرح می شود.
وی در جریان بازدید از مرکز فرماندهی ارتش در جنوب کشور تاکید کرد که نیروهای دریایی و هوایی باید سازماندهی شده و با ترکیب کامل و مشترک برای مقابله با مخاطرات آماده باشند.
مقام نظامی چین از تمامی واحدهای این کشور اعم از دریایی، هوایی و واحدهای موشک انداز خواست از مرزهای کشور دفاع کنند.
تارنمای «یی سی» بدون اشاره به زمان این بازدید آورده است که «فان» از پنج مرکز فرماندهی در جنوب، شمال، شرق، غرب و مرکز کشور خواسته است عملیات خود را هماهنگ کرده و برای وضعیت اضطراری آماده باشند.
همزمان او تاکید کرد که چین از تمامی قوای خود برای حراست از مرزها و برای مقابله با اوضاع ناآرام استفاده خواهد کرد.
سخنان مقام ارشد نظامی چین در حالی مطرح می شود که دیروز چهارشنبه «جان ریچاردسون» فرمانده ارشد عملیات دریایی آمریکا در جریان دیدار از ناوگان دریایی شمال چین اعلام کرد که نیروی نظامی این کشور مطابق با قوانین بین المللی به عملیات گشت زنی در دریای جنوب چین ادامه می دهند.
به رغم آنکه چین پیش تر در خصوص رفتار در پیش گرفته شده آمریکا در دریای جنوبی مخالفت کرده بود اما او تاکید کرد که نیروی نظامی کشورش به انجام عملیات خود در سراسر جهان و همچنین دریای چین جنوبی براساس قوانین بین المللی ادامه خواهد داد و این امر تغییر ناپذیر است.
بعد از اعلام رای دادگاه لاهه در 22 تیر ماه سالجاری که چین معتقد است با لابی آمریکا رای به نفع مانیل صادر شده، دریای جنوبی شرایط ویژه ای پیدا کرده و تحرکات نظامی در این منطقه بیشتر شده است.
دیوان بین المللی لاهه در رای خود که درباره شکایت سال 2013 دولت وقت فیلیپین صادر کرده، آورده است: مستندات تاریخی که ثابت کند پکن حق استفاده انحصاری از منابع طبیعی این دریا و یا ساخت جزایر در آن را دارد، وجود ندارد و ادعاهای چین قابل قبول نیست.
آساق**231**1597
کد N1354548

وبگردی