آفتاب
یک پزشک فوق تخصص قلب کودکان:

سقط جنین مبتلا به ناهنجاریهای قلبی میسر است

سقط جنین مبتلا به ناهنجاریهای قلبی میسر است

مشهد-ایرنا- پزشک فوق تخصص قلب کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مجوز سقط جنین مبتلا به ناهنجاریهای قلبی تا چهار ماهگی و قبل از هفته 16 حاملگی میسر است.

دکتر بهزاد علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تشخیص ابتلا به ناهنجاریهای قلبی در دوران جنینی از طریق آزمایش های مربوطه انجام می شود و مجوز سقط درمانی قبل از 'ولوج روح' بوسیله پزشکی قانونی صادر می گردد.
وی اظهار کرد : در صورت تشخیص ابتلای قلب جنین به بیماری شدید و لاعلاج و در صورتی که کودک مشکلاتی را در آینده برای مادر ایجاد کند، در فرآیند سقط جنین قرار می گیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد : در برخی موارد یک درصد تولدهای زنده مبتلا به بیماریهای مادرزادی قلبی هستند.
وی با بیان این که بیماریهای قلبی نوزادان با بزرگسالان متفاوت است، افزود: در بیماران بزرگسال مشکل قلبی مربوط به عروق تخلیه کننده قلب است اما در کودکان مبتلا به بیماری قلبی، شکل و ساختار قلب مانند دریچه ها، حفره ها و دیواره های بین بطنی مشکل دارد.
وی اظهار کرد : اکنون درمان بیشتر ناهنجاریهای قلبی مادرزادی در کشور امکان پذیر است.
علیزاده عفونت های دوران حاملگی، مصرف برخی داروها و ازدواج های فامیلی را از عوامل ایجاد ناهنجاریهای مادرزادی قلب در جنین عنوان کرد.
3027 / 6053/6026/
کد N1354147

وبگردی