آفتاب

برگزاری سمینار تومورهای سروگردن با رویکرسرطان های حفره دهان و حلق

برگزاری سمینار تومورهای سروگردن با رویکرسرطان های حفره دهان و حلق

تهران - ایرنا- آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی مرتبط با پیشگیری و درمان تومورهای سر و گردن امروز پنجشنبه در قالب دومین سمینار تخصصی این بخش در بیمارستان میلاد ارائه شد.

دکتر نوید احمدی روزبهانی دبیر علمی دومین سمینار تومورهای سر و گردن در حاشیه این سمینار به خبرنگار علمی ایرنا گفت: این سمینار با تمرکز بر جراحی سرطان های ناحیه سر و گردن و با حضور دو گروه علمی مرتبط با تومورهای سر و گردن برگزار می شود.
وی اظهار کرد: یک دسته گروه جراحان سر و گردن که متخصصان گوش حلق و بینی هستند و به صورت خاص در جراحی تومورهای سر و گردن تخصص دارند و گروه دوم رادیوتراپیست ها هستند که درمان های غیر جراحی تومورها را به وسیله رادیوتراپی و شیمی درمانی بر عهده دارند، در این سمینار حضور دارند.
این متخصص گوش حلق و بینی با بیان اینکه این سمینار در روزهای 31 تیر و اول مرداد ماه برگزار می شود گفت: بیش از 50 نفر از اساتید در دو رشته متخصصان گوش حلق و بینی و رادیوتراپیست به ارائه اخرین دستاوردهای علمی در زمینه پیشگیری و درمان تومورهای سر و گردن می پردازند و به مباحث علمی گسترده ای در این زمینه مورد بحثو بررسی قرار می گیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: تاکید ما در این سمینار بر سرطان های ناحیه حفره دهان و حلق است که آخرین دستاوردهای علمی در زمینه های تشخیص، درمان و بازتوانی ایم بمیاران مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع ، این مبحث از بیماری در قالب زیر مجموعه کنگره بین المللی گوش حلق و بینی که هر دو سال یکبار برگزار می شود، مطرح می شود اما تاکید ما در این سمینار بر این است که به صورت تخصصی به موضوع جراحی تومورهای سر و گردن پرداخته و تبادل اطلاعات بین پزشگان داخلی انجام شود.
احمدی روزبهانی گفت: در طول سال از متخصصان خارجی به عنوان زیر مجموعه کنگره بین المللی گوش حلق و بینی دعوت می کنیم و اعضای هیات علمی و پزشکانی که در این زمینه فعالیت می کنند در کنگره های خارجی شرکت می کنند.
وی افزود: در حاشیه این سمینار دو روزه نمایشگاهی از آخرین دستاوردها، تجهیزات و محصولات پزشکی برگزار است که شرکت های مطرح در زمینه محصولات جراحی های سر و گردن و گوش حلق و بینی و شرکت های دارویی در زمینه درمان این سرطان ها حضور دارند.
دبیر علمی دومین سمینار تومورهای سر و گردن اظهار کرد: این سمینار هر سال به یک ناحیه و مبحث از درمان سرطان های سر وگردن می پردازد، به عنوان مثال سال گذشته تاکید ما بر سرطان های تیروئید، پاراتیروئید و غدد بزاقی بود و امسال بر حفره دهان و حلق متمرکز است.
وی گفت: این سمینار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان لقمان حکیم و مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان میلاد برگزار شد.
علمی 9014**1440
کد N1353688

وبگردی