آفتاب
معاون وزیر راه و شهرسازی :

روند اجرای طرحهای راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد کند و طولانی است

روند اجرای طرحهای راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد کند و طولانی است

یاسوج - ایرنا- معاون برنامه ریزی، اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی با اشاره به طولانی شدن روند اجرا و بهره برداری از برخی طرح های حوزه راهسازی در کهگیلویه وبویراحمد از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست آخرین وضعیت و دلایل کندشدن و یا توقف این طرح ها را ظرف 15 روز به وزارتخانه اعلام کند.

به گزارش ایرنا، امیر امینی روز چهارشنبه در بازدید از پروژه بزرگراه یاسوج- شیراز از عزم جدی دولت یازدهم و این وزارتخانه برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل اعم از هوایی، ریلی و زمینی در مناطق مختلف کشور خبر داد.
وی اظهار کرد: یکی از استان های مورد توجه بویژه در زمینه توسعه راه های زمینی و بزرگراه استان کهگیلویه وبویراحمد است.
امینی تصریح کرد: پس از بررسی مراحل اجرای این طرح ها در 'کمیسیون تاخیر' در صورت کم کاری و سهل انگاری از سوی پیمانکار باید در اسرع وقت نسبت به خلع ید و اجرای ماده 48 اقدام کرد.
وی افزود: چنانچه پیمانکار در زمینه روند کند اجرای پروژه دلایل توجیه کننده از جمله پرداخت نشدن مطالبات داشته در این راستا نیز وزارتخانه آماده است در کمترین زمان ممکن نسبت به پرداخت بیش از 50 درصد مطالبات وی از طریق اسناد خزانه اقدام کند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: پروژه بزرگراه یاسوج - شیراز با 37 کیلومتر دارای حدود 82 درصد پیشرفت فیزیکی است.
حسن فدایی با بیان اینکه تاکنون بیش از 175 میلیارد ریال در این طرح هزینه شده است، افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح نیز اعتباری افزون بر 80 میلیارد ریال نیاز است.
وی تصریح کرد: هم اکنون حدود 18 کیلومتر پایانی از مسیر 37 کیلومتری بزرگراه یاسوج- شیراز در حال اجرا است.
وی میزان قرارداد اولیه با پیمانکار برای اجرای این 18 کیلومتر را حدود 110 میلیارد ریال اعلام کرد.
کهگیلویه وبویراحمد با داشتن تنها 93 کیلومتر دارای کمترین طول مسیر بزرگراه در کشور است.
معاون برنامه ریزی ، اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در سفر 2 روزه خود به کهگیلویه وبویراحمد و در استانه سفر هیات دولت به این استان علاوه بر بازدید از بزرگراه یاسوج - شیراز از برخی طرح های مهم راهسازی در مناطق مختلف استان نیز بازدید خواهد کرد.
بازدید از جاده اصلی یاسوج - بابامیدان ،باباکلان- پل بریم - گچساران، گچساران - خیرآباد ، گچساران - دیل - چرام، مبادی ورودی شهر دهدشت و جاده دهدشت، سوق - لنده نیز از دیگر برنامه های سفر امروز امینی به استان است.
بازدید از جاده باغچه سادات- سپیدار- جلیل و دیدار با سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از دیگر برنامه های مهم امروز(چهارشنبه) معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی به این استان خواهد بود.
بازدید از بزرگراه یاسوج - سمیرم به طول حدود 40 کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی 45 درصد و جاده پاتاوه- دهدشت به طول 137 کیلومتر نیز از مهمترین برنامه های روز دوم(پنجشنبه) معاون وزیر راه وشهرسازی به استان کهگیلویه وبویراحمد اعلام شده است.
3016/6162/ 6075
کد N1352421

وبگردی