آفتاب

سفیر ترکیه: تحویل ندادن کودتاچیان پناهجو توسط یونان، روابط دو کشور را تیره می کند

سفیر ترکیه: تحویل ندادن کودتاچیان پناهجو توسط یونان، روابط دو کشور را تیره می کند

آتن_ ایرنا- سفیر ترکیه در آتن گفت: دولت یونان باید کودتاچیان ترک را پس دهد، در غیر این صورت روابط دو کشور به تیرگی خواهد گرایید.

به گزارش ایرنا از آتن، 'کریم اوراس' سفیر ترکیه در یونان با اشاره به ورود هشت نفر از عاملان کودتای نافرجام ترکیه به یونان، از این کشور خواست که آنان را هرجه سریعتر به ترکیه بازگرداند و در غیر این صورت به روابط دو کشور لطمه جدی وارد خواهد شد.
هفت نظامی و یک شهروند غیرنظامی ترکیه شنبه گذشته با یک بالگرد وارد شمال یونان شدند و از این کشور خواستار پناهندگی سیاسی شدند.
این پناهجویان درخواست کردند که پرونده آنان بدقت توسط دولت یونان بررسی شود، زیرا در صورت بازگردانده شدن به آنکار جان آنان در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.
یونان با تعویق تحویل آنان اعلام کرده است: پرونده آنان بر اساس قوانین کشور و قوانین بین المللی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.
در همین حال رسانه های گروهی یونان گزارش دادند: ترکیه با دخالت آشکار در امور داخلی یونان در صدد دامن زدن به تنش با این کشور بر آمده است.
رسانه های گروهی با انتقاد از اظهارات سفیر ترکیه، گزارش دادند که اینگونه اظهارات غیرقابل قبول، تحریک کننده و خلاف قوانین بین المللی است.
بامداد شنبه 26 تیرماه شماری از نظامیان ارتش ترکیه با استقرار در ورودی پل های موسوم به «بوغاز ایچی» و«سلطان محمد فاتح» استانبول، سعی در اشغال نقاط راهبردی زیادی مانند مرکز فرماندهی ستاد ارتش ترکیه، فرودگاه ها و ایستگاه های تلویزیونی درشهرهای مختلف این کشور و اجرای یک کودتای تمام عیار را داشتند که با حضور مردم در سطح شهرها به سرانجام نرسید و این کودتا پس از چند ساعت به شکست انجامید.
اروپام**462**1517
کد N1352049

وبگردی