آفتاب
مشاور ارشد رئیس جمهور:

بندر کاسپین با هدف صادرات به بازار روسیه در دست ساخت است

بندر کاسپین با هدف صادرات به بازار روسیه در دست ساخت است

انزلی- دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور بر صادرات از بندر کاسپین در آینده نزدیک تاکید کرد و گفت: این بندر با هدف صادرات به بازار روسیه در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار مهر،  اکبر ترکان شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت مجتمع بندری کاسپین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویکرد مناطق آزاد بر اساس بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری، رویکردی صادرات محور است.

وی به تکمیل بندر کاسپین با هدف ایجاد یک بندر صادراتی اشاره کرد و افزود: موج شکن شرقی این بندر با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال حاضر از طول دو هزار و ۲۰۰ متری برخوردار است که به افزایش طول۴۰۰ متری نیاز دارد.

مشاور ارشد رئیس جمهور خاطرنشان کرد: موج شکن غربی نیز با فزایش ۷۰۰متری تا پایان امسال به مرحله بهره برداری می رسد.

 دبیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: با پیشرفت پروژه بر اساس قول مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در زمان کلنگ زنی اسکله شماره یک توسط رئیس جمهور، از بندر کاسپین تا پایان سال جاری باید بهره برداری شود.

ترکان با اشاره به اینکه ساخت اسکله ها بر عهده بخش خصوصی قرار داده شده است گفت: تمامی پست های اسکله های ساخته شده همزمان با اسکله شماره یک بندر به بهره برداری می رسند.

وی ساخت بندر کاسپین را به عنوان یک بندر صادراتی با هدف صادرات به بازار روسیه مهم دانست و افزود: با توجه به استقبال بازار روسیه از محصولات ایرانی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی نیز باید این بازار مهم را در دست بگیرند.

مشاور ارشد رئیس جمهور با تاکید بر صادرات محصولات ایرانی به روسیه تصریح کرد: هدف جمهوری اسلامی ایران، صادرات کالاهای تولیدی ایرانی مورد نیاز بازار روسیه بر اساس استانداردهای مورد قبول آنان است.

کد N1351649

وبگردی