آفتاب

یک هزار ونزوئلایی خواهان همه پرسی عزل مادورو از کار اخراج شدند

یک هزار ونزوئلایی خواهان همه پرسی عزل مادورو از کار اخراج شدند

مادرید - ایرنا - به گفته یک نماینده اپوزیسیون ونزوئلا بیش از یک هزار نفر از کارکنان بخش دولتی کشور به دلیل امضا برای برگزاری همه پرسی عزل «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا از کار اخراج شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، «دلسا سولورزانو» رئیس کمیسیون سیاست داخلی مجلس ملی ونزوئلا امروز سه شنبه در این مورد گفت که این افراد، کارمندان بخش های مختلف دولتی اعم از شرکت ها و سازمان ها از جمله پلیس ملی بولیواریایی هستند.
وی افزود :باید پرونده های رهبران اتحادیه های کارگری و زنهایی که به تازگی زایمان کردند و یا در دوران شیردهی هستند افزون بر زنان باردار را در این مورد برجسته ساخت.
نماینده حزب ائتلاف مخالف دولت میز وحدت دموکراتیک، خاطرنشان ساخت، بیش از یک هزار نفر هستند که نمی توانند نانی بر سر میز خود ببرند و این موضوع نشان می دهد که بیش از هزار نفری هستند که از دولت ترسی ندارند.
میز وحدت دموکراتیک یک نقشه راهی را طرح کرده که نخستین گام آن، یک همه پرسی عزل است که باید مورد قبول شورای ملی انتخاباتی ونزوئلا قرار گیرد.
در این رابطه ، شورای انتخاباتی که خواهان 200 هزار امضا بود، تقریبا دو میلیون امضای ارائه شده از سوی میز وحدت دموکراتیک برای فعال کردن همه پرسی عزل را معتبر شناخت.
اپوزیسیون که از کندی کار شورا برای تکمیل گام نخست شکایت کرده بود، اکنون خواهان باز شدن مرحله بعدی برای برگزاری هر چه زودتر همه پرسی عزل مادورو از ریاست جمهوری است.
در این رابطه ، میز وحدت دموکراتیک چندین تظاهرات برای افزایش فشار بر شورای انتخاباتی برگزار کرد زیرا اگر این همه پرسی قبل از 10 ژانویه سال 2017 برگزار نشود ، هرچند که ونزوئلایی ها به خروج مادورو رای دهند، «آریستوبولو ایستوریز» معاون وی به طور موقت تا سال 2019 زمام قدرت را در دست خواهد گرفت.
اروپام *5*491**1565
کد N1351322

وبگردی