آفتاب

عراق جایگاه عربستان را در بازار نفت هند گرفت

عراق جایگاه عربستان را در بازار نفت هند گرفت

تهران – ایرنا – منابع خبری روز سه شنبه اعلام کردند، عراق در ماه ژوئن و در سه ماهه دوم سال جاری میلادی جایگاه عربستان سعودی را به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت خام به هند را گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری العربی الجدید، نفت عراق که 20 درصد از بازار مصرفی نفت هند را از آن خود کرده، عراق را به بزرگترین صادر کننده نفت خام به هند تبدیل کرده است.
بر اساس گزارش پایگاه خبری العربی الجدید، عراق در ماه ژوئن با افزایش صادرات نفت خود به بازار مصرف نفت هند که از 16 درصد در سال گذشته به 20 درصد افزایش یافته است، جایگاه عربستان سعودی در بازار مصرف نفت هند را که 18 درصد از بازار مصرف نفت این کشور را در دست داشت، گرفته است.
پیشتر سعودی 20 درصد از بازار مصرف نفت شاخص سبک هند را در اختیار خود داشت.
به گزارش العربی الجدید، شرکت نفت آرامکو سعودی به دلیل عدم کاهش قیمت نفت خام صادراتی خود به هند سهم پیشتازانه خود را در بازار نفت هند از دست داده است.
تقاضای شرکت های پالایشگر هندی برای خرید نفت خام سنگین عراق از هنگام شروع عرضه آن درسال گذشته (٢٠١٥) افزایش یافته است، چرا که بسیاری از شرکت های هندی ، توانایی پالایش چنین انواع نفت خام سنگین را دارند که با تخفیف زیادی فروخته می شود.
عراق که چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان را دارا است و صادرات و فروش نفت 95 درصد از بودجه عراق را تشکیل می دهد و بودجه سال 2016 عراق با نفت 45 دلاری بسته شده است.
جنگ علیه گروهک تروریستی داعش و همچنین کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی، دولت عراق را با کسری بودجه مواجه ساخته است.
خاورم**9365**1566
کد N1350942

وبگردی