آفتاب

یک مخاطب: وام ازدواج می خواستم، دسته چک و سند ملک شخصی طلب کردند/شرایط دریافت وام

یک مخاطب: وام ازدواج می خواستم، دسته چک و سند ملک شخصی طلب کردند/شرایط دریافت وام

یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم اعلام کرده جهت دریافت وام ازدواج به یک بانک مراجعه کرده و در جواب از او، مطالبه دسته چک و سند ملکی به نام خودش کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین اعطای تسهیلات بانکی برای ازدواج از سوی بانکهای عامل و ثبت نام اینترنتی آن برای زوج های جوان مشکلات زیادی را به وجود آورده است. برخی از زوجها می گویند برای دریافت تسهیلات ازدواج به سامانه مراجعه کرده اند ولی امکان معرفی بانک عامل به آنها نبوده و برخی نیز می گویند برای دریافت این تسهیلات با سختگیری های کم سابقه ای روبرو شده اند.
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره گلایه کرده: با سلام ، جهت اخذ وام ازدواج ثبت نام کردم و بعد از طی مراحل به بانک مربوطه و شعبه خ آزادی معرفی شدم پس از مراجعه یک سری مدارک خواسته شد که در مراجعه ی بعدی تهیه کردم اما پس از مراجعه اعلام شد که باید دسته چک داشته باشم سفته هم قبول نکردند جهت اخد دسته چک مدارکی لازمه که بنده از تهیه آن عاجزم اعم از سند ملک به نام خودم ، یا اجاره نامه به نام خودم که بنده در منزل والدین زندگی میکنم ، جواز کسب که ندارم ، معرفی نامه ی یک شخصی که در بانک مربوطه حساب جاری دارد که اون هم ندارم . خلاصه این که شرایط دشوار اخذ این وام طوری شده که بنده پا در هوا مانده و نمیدانم چه باید بکنم . با سپاس

شرایط ضمانت وام

طبق دستورالعمل و شرایط اعطای تسهیلات ازدواج از این قرار است:
شرايط ضامنين (يکي از موارد ذيل به تشخيص بانک مربوطه)
تبصره 1 : اعمال شرایط ذیـل منوط به تشخیص مسئول بانک و با تـوجه به سوابق بانکی و اهلیت مشتری تعیین خواهد شد .
1- چنانـچه متقاضي دريافت تسـهيلات ازدواج، کارمند رسمي يا پيماني دولت، نيروي نظامي و انتظامي، نـهـادها و مـوسسات عمومي (نظير شهرداري‌ و بنياد، کميته امداد، هـلال احمر) باشد، ارائه گواهي تـعهد کسر اقساط از سازمان مربوطه به همراه ارائه فـيش حقوق و حکم کارگزيني و در صورتيکه مانده حقوق نامبرده کفايت نمايد، نيازي به اخذ ضامن نمي‌باشد .

2- ضمانت يک نفر کارمند رسمي ، پيماني ، بازنشسته دولت ، نــيروي نظامي و انتظامي ، نـــهـادها و مـوسسات عمومي (نظيرشهرداري‌ و بنياد ، کميته امداد ، هلال احمر) ، کارگر يا کارمند شرکت‌هاي توليدي صنعتي بزرگ و فعال ، با ارائـه آخرين فيش حقوقي و حکم کارگزيني و ...

3- ضمانت يک نفر کاسب داراي پروانه کسب که در زمان اعطاي تسهيلات داراي فعاليت اقتصادي داير باشد .

4- ضمانت يک نفر دارنده حساب جاري فعال و خوش حساب که به تاييد و تشخيص شعبه پرداخت کننده رسيده باشد .

5- در مورد متقاضيان تسهيلات در مناطق روستايي ، ضمانت يک نفر ساکن روستا که اهليت و صلاحيت وي توسط شوراي اسلامي روستا تاييد شود (ممهور به مهر شورا) .

همانطور که در شرایط فوق مشاهده می شود در صورتی که رئیس شعبه بانک تشخیص دهد متقاضی وام مشمول یکی از بندهای یاد شده در دستورالعمل می شود، درخواست کننده وام از تودیع سایر وثایق بی نیاز است.
در صورتی که باز هم با اعلام دارابودن شرایط دریافت وام ازدواج، شعبه مجددا درخواست وثایق دیگری کرد، می توان به سرپرستی بانک مربوطه مراجعه کرد و مراتب را در میان گذاشت.


46231

 

کد N1350920

وبگردی