آفتاب

13زندانی در درگیری در زندان گواتمالا کشته شدند

13زندانی در درگیری در زندان گواتمالا کشته شدند

مادرید - ایرنا - دست کم 13 زندانی از جمله «بایرون لیما» قدرتمندترین زندانی گواتمالا، در جریان درگیری هایی در امنیتی ترین زندان این کشور کشته شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، بایرون لیما یک سروان ارتش گواتمالا بود، که در سال 2001 میلادی به دلیل مشارکت در قتل «خوان جرالدی» اسقف کلیسای کاتولیک گواتمالا در سال 1998، به 30 سال حبس محکوم شده بود.
دادگاه گواتمالا در سال 2014 پرونده دیگری علیه لیما باز کرد که در آن وی را سرکرده مظنون یک سازمان جنایتکار که کنترل زندان ها را در دست دارد، قلمداد کرده بود و به همین دلیل به عنوان قدرتمندترین زندانی کشور شناخته می شد .
«خولیو سانچز» سخنگوی آتش نشانان داوطلب درباره درگیری ها در زندان «پاوون» که دیروز دوشنبه به وقت محلی اتفاق افتاد، گفت که دلایل این درگیری زیاد روشن نیستند .
به گفته مطبوعات گواتمالا، درگیری برای کنترل زندان پاوون عامل این تلفات است .
خبرگزاری «پرنسا لیبره» در این مورد نوشت : عامل اصلی این شورش فردی به نام «ماروین مونتیئل» ملقب به «ال تاکرو» است که به دلیل قتل 16 نفر در سال 2008 میلادی به 800 سال زندان محکوم شده است.
این خبرگزاری افزود: دلیل شورش این بوده که لیما مانع از فروش مواد مخدر در داخل زندان توسط ال تاکرو شده بود و وی نیز در واکنش به این ممنوعیت ، درگیری به راه انداخت .
اروپام *5*491**1479
کد N1350429

وبگردی