آفتاب
بیژن مقانلو در گفت‌وگو با ایلنا:

سخت‌ترین المپیک را در پیش‌ داریم/شرایط ذهنی تعیین کننده رنگ مدال است

سخت‌ترین المپیک را در پیش‌ داریم/شرایط ذهنی تعیین کننده رنگ مدال است

سرمربی تیم ملی تکواندو می‌گوید: در روزهای نزدیک به المپیک که ورزشکاران در فشار تمرینات هستند خطر مصدومیت آنها را تهدید می‌کند.

بیژن مقانلو، سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران در خصوص تمرینات تیم ملی به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: 30 روز تا روی شیاب‌چانگ رفتن تکواندوکاران ایران در رقابت‌های المپیک زمان باقی مانده است. هر سه هوگوپوش المپیکی ایران طبق برنامه تمرینات خود را پیگیری می‌کنند و با شیب مناسبی به سوی المپیک در حرکت‌اند. از ابتدای آغاز اردوهای تیم ملی این شیب را حفظ کردیم تا در شرایط ایده‌آل به المپیک برسیم.

وی ادامه داد: هجده روز کاری در پیش داریم. در این هجده روز اردوی تیم ملی با تمرینات پرفشار دنبال می‌شود و تکواندوکاران با قدرت تمرین می‌کنند. بعد از اتمام این دوره از شدت تمرینات کاسته خواهد شد. در روزهای نزدیک به شروع رقابت‌ها، روی مهارت‌های ذهنی ملی‌پوشان کار خواهیم کرد. هر شانزده نفر شرکت کننده در المپیک از فیلترهای متفاوت و سخت گذشته‌اند و از نظر بدنی در بهترین شرایط قرار دارند. تنها عاملی که در المپیک می‌تواند به کمک تکواندوکاران ما بیاید آمادگی ذهنی است.

بیژن مقانلو به وضعیت مصدومیت تکواندو‌کاران اشاره و خاطر نشان می‌کند: در روزهای نزدیک به المپیک که ورزشکاران در فشار تمرینات هستند خطر مصدومیت آنها را تهدید می‌کند. این موضوع فقط مختص به تکواندوکاران نیست و همه ورزشکاران المپیکی در خطر مصدومیت قرار دارند. وظیفه کادر فنی این است که از بروز هرگونه مصدومیت جلوگیری کند. مصدومیت تکواندوکاران ایرانی جزئی است و مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد کرد.

سرمربی تیم ملی در فاصله باقی مانده تا شروع رقابت‌های تکواندو‌کاران ایران در مسابقات المپیک، در مورد این مسابقات می‌گوید: هرچه به المپیک نزدیک‌تر می‌شویم احساس می‌کنم سخت‌ترین المپیک را در پیش خواهیم داشت. المپیک ریو به دلیل برگزاری با کیفیت مسابقات گرندپری از حساسیت خاصی برخوردار است. هر شانزده نفر شرکت کننده می‌توانند مدعی کسب مدال باشند. با توجه به نتایجی که مثلث تکواندوی پسران ایران در رقابت‌های جهانی کسب کردند ما به مدال طلای المپیک نزدیک‌تر هستیم.

 

کد N1350046

وبگردی