آفتاب

کارکرد نامناسب رسانه موجب ریشه دار شدن آسیب های اجتماعی می شود

کارکرد نامناسب رسانه موجب ریشه دار شدن آسیب های اجتماعی می شود

نماینده خبرگزاری مهر در جلسه بررسی مزیت های نسبی سازمان تبلیغات اسلامی در کاهش آسیبهای اجتماعی گفت: کوتاهی و کارکرد نامناسب رسانه خود می تواند موجب ریشه دار شدن آسیب های اجتماعی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین جلسه مزیت های نسبی قسمت های مختلف سازمان تبلیغات در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی در جلسه ای با حضور دکتر خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی،مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه به بررسی مزیت نسبی خبرگزاری مهر در خصوص کاهش آسیب ها پرداخته شد.

در این خصوص نماینده خبرگزاری مهر، توضیحاتی در خصوص نقش رسانه به صورت کلی و نقش خبرگزاری مهر به صورت جزئی ارائه داد.

سعید صدرآییان اظهار داشت: با توجه به دغدغه های رهبری در خصوص رفع مشکلات و آسیبهای اجتماعی حضور فعالانه و چشمگیر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای طرح های مربوط به آسیب های اجتماعی سازمان محسوس و قابل توجه است و این خود عاملی برای دلگرمی افرادی است که در این خصوص فعال هستند.

وی در ادامه به مزیت های نسبی خبرگزاری مهر در خصوص مسائل و آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: سرویسهای فرهنگی -هنری، استانها، اجتماعی و اقتصادی از جمله سرویس هایی هستند که می توانند در این مسیر فعالیت کنند.

وی عنوان کرد: هر کدام از سرویس های مورد نظر می توانند در خصوص رویکردهایی در زمینه های ارتقای آگاهی های عمومی، طرح مسائل و ریشه یابی مشکلات، معرفی الگوهای موفق، ایجاد بازدارندگی با طرح عاقبت بسیاری از معضلات اجتماعی و ... نقش مهم و بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

صدرآییان گفت: در این خصوص طی ماه گذشته سرویس های اجتماعی خبرگزاری ها با انتشار ۱۴۸ خبر در صفحه اول خبرگزاری ها در این خصوص اقدام کرده اند که سهم گروه اجتماعی خبرگزاری مهر در این بین ۵۲ خبر بوده است که با فاصله معناداری نسبت به دیگر خبرگزاری ها رتبه اول را داشته است. در بخش استانی از مجموع ۳۹ تولید رسانه ها، ۱۱ تولید مربوط به خبرگزاری مهر بوده که رتبه دوم در بین خبرگزاری ها را داشته ایم.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگ از میان ۱۲۴ تولید رسانه ای در این خصوص با تولید ۲۶ خبر در صفحه اول خبرگزاری رتبه اول در میان خبرگزاری ها و در حوزه اقتصاد از ۲۹۶ خبر در رسانه ها نیز ۸۳ تولید مربوط به خبرگزاری مهر بوده است که در این زمینه نیز رتبه اول در بین خبرگزاری ها را کسب کرده ایم.

وی یادآور شد: رسانه می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری را با طرح مسائل و مشکلات، اطلاع رسانی به مسئولان و تبدیل شدن به حلقه واسط بین مردم و مسئولان ایفا کند و با ایجاد فشار به مسئولان برای پیگیری مطالبات مردم گام بردارد که یکی از این مطالبات شناسایی و حل آسیب های اجتماعی است و در این شرایط رسانه ای موفق می شود که بتواند به حاشیه رانده شده ها را به متن بیاورد و نفوذ اجتماعی خود را افزایش دهد.

صدرآییان اظهار داشت: کوتاهی و کارکرد نامناسب رسانه خود می تواند موجب ریشه دار شدن آسیب های اجتماعی شود که در این زمینه خبرگزاری مهر می تواند با چهار رویکرد اطلاع رسانی اعم از مثبت و منفی، ریشه یابی، پیگیری موضوع و معرفی شاخص اعم از مثبت یا منفی در این زمینه اقدام کند.

در این جلسه قرار بود به مزیت های نسبی حوزه هنری و خبرگزاری مهر پرداخته شود که با توجه به اهمیت موضوع ورود خبرگزاری و تنوع نظرات در این خصوص تنها به موضوع خبرگزاری مهر پرداخته شد.

کد N1349264

وبگردی