آفتاب

درخواست کاربران خبرآنلاین از روحانی:خاطیان پرداخت‌های نامتعارف را عزل کنید/فسادهای گذشته فراموش نشود

درخواست کاربران خبرآنلاین از روحانی:خاطیان پرداخت‌های نامتعارف را عزل کنید/فسادهای گذشته فراموش نشود

کاربران خبرآنلاین از رییس جمهور خواسته‌اند که بدون رودربایستی با مردم از پشت پرده و اشکالات قانونی پرداخت‌های نامتعارف سخن بگوید، مجازات خاطیان هم از دیگر خواسته‌های مطرح شده است.

به گزارش خبرآنلاین «انتظار دارید رئیس جمهور در گزارش خود پیرامون فیش‌های حقوقی، چه موضوعاتی را مطرح کند؟» این سوالی بود که روز گذشته خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران محترم خود پرسید. سوالی که در پی اظهارات رییس جمهور درباره فیش های حقوقی مطرح شده بود.

رییس جمهور امروز در جمع مردم کرمانشاه وعده داد به زودی در اینباره به صورت مستقیم به مردم گزارش دهد. روحانی عنوان کرد «با کمال صراحت به ملت ایران اعلام می‌کنم که متأسفانه در سال‌های گذشته تخلفاتی در تمام دستگاه‌های کشور، در این زمینه انجام شده است و این تخلفات تنها به قوه مجریه اختصاص ندارد، بلکه مربوط به همه دستگاه‌ها و نهادهای عمومی است که در روزهای آینده در مصاحبه مفصلی، ابعاد مختلف آن را برای مردم بیان خواهم کرد.»

پاسخ‌های داده شده به این سوال حکایت از آن دارد که در اکثر نظرات مطرح شده تمایل مردم برای روشن شدن پشت پرده و مقصران اصلی این ماجرا مشهود است، در این میان فراموش نشدن فسادهای بزرگ صورت گرفته در دولت قبل خواسته ای است که از سوی برخی کاربران عنوان شده است.

برخی کاربران از این روحیه دولت که حقوق های نجومی را انکار نکرد استقبال کرده و به دولت قبل کنایه زده اند که چگونه منکر فسادهای اقتصادی شده بود. برخی نیز خواستار آن شده اند به همه تخلفات از گذشته تا امروز رسیدگی و برخورد شود.

در همین راستا هم به رییس جمهور پیشنهاد داده اند که بدون رودربایستی فیش های حقوقی قوه های دیگر را هم منتشر کنند.

نکته سنجی کاربران خبرآنلاین به سمت برخی مراکز با بودجه های بالا هم کشیده شده است، آنجا که برخی به ارقام مندرج در بودجه سنواتی که مربوط به برخی مراکز خاص هستند اشاره کرده اند. در همین راستا هم کاربری خواسته است ائمه جمعه و جماعات و دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمانهایی مانند بنیاد تعاون نیروی انتظامی، بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد حفظ ارزشهای دفاع مقدس،بنیاد حقظ و نشر آثار امام ره، ستاد اقامه نماز و ستادهای نوسازی عتبات عالیات، تولیت مقدس آستان های متبرکه و امامزاده ها و حوزه ها نیز از این سنت حسنه ای که ایجاد شده تبعیت نمایند و پرداختی های خود را شفاف کنند.

«مردم ناراحتند» این عبارتی است که برخی کاربران به آن صراحتا اشاره کرده و خواستار آن هستند که رییس جمهور صراحتا با مدیرانی که دو تابعیتی هستند یا حقوق های نجومی دارند برخورد کنند. افرادی که سر سفره نظام بوده و اموال مردم را غارت کردند.

دیگرانی هم هستند که از رییس جمهر خواستند که بگویند این فیش های نجومی بنا بر چه قانون و به چه کسانی پرداخت شده است. یکی از کاربران هم گفته است که « ای کاش همان طور که واسه ما کارگران سقف و کف حقوق هر سال تعیین می‌شود. برای تمام مدیران دولتی هم قانون وضع و سریعا ابلاغ گردد...... »

کاربری هم از رییس جمهور پرسیده است که چطور قرار است به مردم اثبات کند که این رویه ادامه پیدا نمی کند و به مردم این اطمینان را بدهد.

«عزل کردن خاطیان نه پذیرش استعفا» درخواست دیگری است که کاربران به آن اشاره داشته اند. آنچنان که یکی از کاربران محترم خبرآنلاین نوشته است« به نظرم رئیس جمهور اسامی این افراد رو اعلام کنه و اونها رو عزل کنه نه اینکه خودشون استعفا بدن و نجومی های زیاد رو دستگیر کنن و بندازن زندان تا درس عبرت بشه واسه مدیرانی که فکر میکنن میتونن از جایگاهشون سو استفاده کنند.» دیگر کاربر خبرآنلاین هم پیشنهاد مشابهی داده است« اسامی کسانی که حقوق نجومی گرفتن رو منتشر کنن تا مردم بهتر بفهمن این مدیران از چه طیفی هستن تا در انتخابات کمتر به اون طیف رای بدن»

دستگاه های نظارتی هم از تیررس نگاه کاربران خبرآنلاین پنهان نمانده اند. آنچنان که برخی اشاره داشته اند باید مشخص شود که دستگاه های عریض و طویل ناظر در این سالها کجا بوده اند. یکی از کاربران هم به کنایه نوشته است«عين مبارزه اردوغان با كودتا چي ها در تركيه ابتدا با ناظران برخورد شود.»

«چرا فيش حقوقي ساير قوا بررسي نمي شود؟»، « چطور می خواهند این حقوقها را پس بگیرند؟»، « از چه سالی این حقوقها محاسبه و باز پس گر فته می شود؟»، و... از سوالاتی هستند که کاربران خبرآنلاین در قالب این نظرخواهی از رییس جمهور پرسیده اند. یکی دیگر از کابران هم پیشنهاد داده است که رؤسای جمهور گذشته لیست تمام حقوقهای 40 سال گذشته را با جدول و تعیین نرخ تورم در هر سال به مردم ارائه کنند تا مردم خودشان تعیین کنند چه کسی مقصر بوده و باید محاکمه شود .»

خوب است مسولان کشور بدانند به مردم مظلوم چه میگذرد از فقر از نداری از بیکاری از حقوق کم از نبود حقوق شهروندی از تعدد دستفروشان که روز به روز زیادتر میشوند و سرپناهی ندارند از کشوری که با خون مردم ساخته شد از شهدای وطن و..... سخن به درازا کشید دوستان عزیز سایت خبر آنلاین . من آرزوی سلامتی برای ملت و دولت ایران عزیز و شما دوستان دارم .

مجموعه نظرات کاربران خبرآنلاین به نظرخواهی صورت گرفته از سوی خبرآنلاین را در این لینک {اینجا} مشاهده فرمایید.

کد N1349015

وبگردی