آفتاب

اجرای طرح عمران و توسعه در یک هزار و 400 امامزاده کشور

اجرای طرح عمران و توسعه در یک هزار و 400 امامزاده کشور

ایلنا: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح عمران و توسعه در یک هزارو 400امامزاده سراسر کشور با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و دینی خبر داد.

به گزارش ایلنا از سازمان اوقاف وامور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، با بیان اینکه توسعه و عمران و بهسازی امامزادگان یکی از مشخصه های قطب فرهنگی شدن امامزادگان است ، اظهار داشت: امسال هزار و 400 امامزاده کشور تحت پوشش طرح جامع عمران سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار گرفته اند .

وی با اشاره به این که به دنبال اجرایی کردن تدبیر مقام معظم رهبری برای تبدیل امامزاده ها به قطب فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: در این طرح اقدامات زیربنایی و عمرانی و توسعه امامزاده ها انجام می شود، با این توضیح که هزینه و اعتبارات عمرانی امامزاده ها دولتی نیست و از محل ظرفیت ها و کمک های مردمی خود امامزاده و مردم منطقه و خیرین در قالب طرح مودت تامین می شود.

حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: بر این اساس سازمان اوقاف در دو بعد رسالت و اهداف و راهبردهای مشخص اقدامات زیربنایی و عمرانی توسعه ای و پرداختن به ابعاد فرهنگی و راه اندازی مراکز فرهنگی را در کنار طرح جامع عمران و آبادانی امامزاده ها اجرا می کند.

شرفخانی با بیان این که طرح عمران و توسعه امامزادگان هم اکنون در حال اجراست، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم امامزاده ها را به معنای واقعی به قطب های فرهنگی هر منطقه تبدیل کنیم؛ بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی بر طرف خواهد شد.

 

کد N1348934

وبگردی