آفتاب
امیرزاده خبر داد؛

«رواق نخبگان رضوی» در شرُف تاسیس/ نظارت بر جشنواره رضوی کلید خورد

«رواق نخبگان رضوی» در شرُف تاسیس/ نظارت بر جشنواره رضوی کلید خورد

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از آغاز نظارت بر برنامه‌های چهاردهمین جشنوراه رضوی و تاسیس «رواق نخبگان رضوی» در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گردهمایی ناظران تخصصی فرهنگی - سینمایی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با حضور همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی و سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) و جمعی از ناظران سیزدهمین جشنوراه رضوی روز یکشنبه (۲۷ تیرماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

همایون امیرزاده؛ مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دستاوردهای جشنواره در سال گذشته گفت: سال گذشته با مشارکت پُررنگ معاونت امور فرهنگی برای اولین بار فعالیت‌ها و برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) مورد داوری قرار گرفت و از ۱۸۳ برنامه هشت برنامه به عنوان برنامه‌های موضوعی برتر در حوزه فعالیت‌های گسترده جشنواره انتخاب شدند.

دبیر کارگروه فرهنگی جشنواره رضوی افزود: خوشبختانه از هشت برنامه منتخب پنج برنامه مربوط به کارگروه تخصصی معاونت امور فرهنگی بود. برنامه‌های معاونت امور فرهنگی به حوزه‌های تخصصی واگذار شد. مجموعه‌هایی که در این راه ملحق شدند، نقطه نظراتی درباره جشنواره رضوی ارایه کردند و شرط امانت را در داوری‌های خود رعایت کردند.

امیرزاده با اشاره به حضور داوران در برنامه‌های استانی گفت: با حضور و مشارکت کارشناسان فرهنگی پیشنهادهایی ارایه شد که در روند برگزاری بسیار موثر بودند. همچنین بنیاد شعر و ادبیات داستانی با حضور افراد فرهیخته و خوش‌نام به کارشناسی برنامه‌های ادبی پرداخت که موجب شد در این دوره از جشنواره برخی از برنامه‌ها تغییرات اساسی داشته باشند.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی از آغاز نظارت‌های چهاردهمین جشنواره امام رضا (ع) خبر داد و گفت: فرآیند نظارت در استان‌ها به زودی آغاز خواهد شد و برنامه‌ها و روند اجرای آن‌ها مورد بازبینی قرار خواهد گرفت. با این اقدام تلاش می‌شود نظارت جشنواره به ایام برگزاری محدود نشود و نهادینه شدن یک فرآیند از ابتدا تا انتها مد نظر قرار گیرد.

امیرزاده در پایان پیشنهاد داد: تشکیل باشگاه نخبگان به منظور شناسایی استعدادها نقش مهمی در پرورش استعدادهای جدید خواهد داشت که امیدواریم از سوی جشنواره مورد بررسی قرار گیرد.

سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) نیز با اشاره به همکاری دولت و ملت در برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره امام رضا (ع) تبلور همکاری دولت و ملت است و مردم و دستگاه‌های دولتی در برگزاری آن با یکدیگر همکاری می‌کنند. از این رو همکاری دستگاه‌های دولتی به منظور ارتقای کیفیت این جشنواره امری مطلوب است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ، پیشقراول این جریان است.

وی افزود: البته با کارشناسی برنامه‌ها امیدواریم در این جشنواره شاهد ظهور استعدادها باشیم و به تربیت استعدادها در استان‌های کشور کمک کنیم. همچنین باید مراقبت باشیم تا جشنواره دچار آفت جشنواره بودن نشود زیرا این زیبنده جشنواره‌ای با نام امام رضا (ع) نیست.

مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) از تغییرات ۳۸ درصدی در چهاردهمین جشنواره امام رضا خبر داد و گفت: با توجه به گزارش‌های ارایه شده از جشنواره در سال گذشته، در این دوره از جشنواره تغییرات بسیاری در برخی از برنامه‌ها رخ داد به طوری که در مقایسه با سال گذشته این جشنواره ۳۸ درصد تغییر داشته است.

در ادامه جلسه مستندی کوتاه از نقاط ضعف و قوت نمایشگاه پخش شد و پس از آن کارشناسان به ارایه نظرات و تبادل آرا پرداختند. همچنین اسماعیل امینی یکی از ناظران جشنواره رضوی پیشنهاد داد تا عنوان باشگاه استعدادهای رضوی به «رواق نخبگان رضوی» تغییر یابد.

همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی با استقبال از عنوان «رواق نخبگان رضوی» گفت: ساختار «رواق نخبگان رضوی» پس از انجام بررسی‌های تخصصی و در صورت موافقت بنیاد امام رضا(ع) با همکاری معاونت امور فرهنگی در راه‌اندازی خواهد شد.  

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این نهاد مسیز استعدادیابی، آموزش و تربیت نخبگان جوان که در برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا (ع) مشارکت دارند، بیش از پیش فراهم خواهد شد.  

کد N1348771

وبگردی