آفتاب

هیات ملی یمن در کویت خواستار تشکیل حکومت وفاق ملی شد

هیات ملی یمن در کویت خواستار تشکیل حکومت وفاق ملی شد

تهران- ایرنا- هیات ملی یمن متشکل از نمایندگان انصارالله وعلی عبدالله صالح رئیس جمهوری اسبق در اولین جلسه مشترک خود با اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن ٬تشکیل شورای ریاست جمهوری ودولت وفاق ملی قبل از هر مساله دیگری را خواستار شد.

به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن، هیات ریاض در راستای کارشکنی های خود در مسیر گفت وگوهای یمن در کویت با اعلام مخالفت خود با درخواست انصارالله٬ آن را موجب تعلیق مذاکره در ماه گذشته دانست.
این روزنامه افزود: هیات ریاض با گرفتن ضمانت کتبی از اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن ٬مدعی بررسی پنج مساله طی دو هفته آینده شامل اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت ، عقب نشینی از شهرها وآزادی زندانیان ،رفع محاصره شهرها وارجاع بررسی دیگر مسائل سیاسی به زمان نامعلومی شد.
القدس العربی درخواست هیات ملی یمن در خصوص تشکیل شورای ریاست جمهوری ودولت ائتلافی ،تلاش برای قانونی خواندن اقدامات جنبش انصارالله یمن دانست.
عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی از برخی کشورهای عربی به خصوص امارات و با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره یمن را به بهانه بازگرداندن منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد .نتیجه این تجاوز چیزی جز کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و مجروح شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر و همچنین نابود کردن بیشتر زیرساخت های یمن نبوده است .
در اثر این حملات بیش از 80 درصد موسسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در اثر محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی به سر می برند.
خاورم** 1453**2041**
کد N1348769

وبگردی