آفتاب

روایتی نو از خیناگری خراسانی و ریتم‌های آفریقایی/ همنوازی گیتاریست ایرانی و نوازنده مصری-اتریشی

روایتی نو از خیناگری خراسانی و ریتم‌های آفریقایی/ همنوازی گیتاریست ایرانی و نوازنده مصری-اتریشی

ماهان میر عرب، گیتاریست موسیقى جز به همراه یک نوازنده مصری- اتریشی 31 تیر در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  ماهان ميرعرب به همراه یک پرکاشنیست مصری- اتریشی با نام  امیر وهبا در برج آزادى به اجراى موسيقى مى‌پردازد.

در اين كنسرت دارا دارایی (باس) و گلنار شهیار (گیتار) هم در دو قطعه به عنوان مهمان حضور خواهند داشت، و آثارى از ماهان ميرعرب اجرا مى‌شود که ترکیبی از موسیقی نواحی مختلف دنیا مثل ایران، ترکیه، موسيقى کردی، عربی، آفریقایی و کوبایی و تلفيق آنها با موسيقى جز است.

ماهان ميرعرب دو سال پيش آلبوم موسیقی «9:40» را همزمان در اتریش و ایران با نام «Persian Side of Jazz» كه توفیق بین‌المللی هم پیدا کرد تا آنجا که در رسانه‌های مختلف از جمله سایت معتبر all about jazz مطلبی درباره این آلبوم و مولفش منتشر شد. اين آلبوم قطعه معروفى با نام «حاج قربان» دارد كه در آن موسيقى خراسانى با گيتار الكتريك به شكل موسيقى جز اجرا شده و توانسته مخاطبان زيادى را متوجه خود كند.

در این کنسرت قطعه «حاج قربان» به دليل درخواست‌هاى فراوان و تعدادی از قطعات محلی كشورهاى ترکیه، کردستان و ایران با تنظیم جدید اجرا خواهد شد.

آخرين حضور این نوازنده روی صحنه به دو سال پيش برمی‌گردد که به همراه دارا دارايی و شايان فتحی در آموزشگاه «سرنا» به اجرای موسیقی پرداختند.

 کنسرت گروه موسیقی "ماهان میر عرب"، 31 تیر از ساعت 21 در سالن اصلی برج آزادی برگزار می شود.

58247

کد N1348690

وبگردی