آفتاب
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

طرح مجازات جایگزین زندان ویژه جرائم سبک در خراسان رضوی آغاز شد

طرح مجازات جایگزین زندان ویژه جرائم سبک در خراسان رضوی آغاز شد

مشهد ـ مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی از آغاز طرح مجازات جایگزین زندان ویژه جرائم سبک در خراسان رضوی خبر داد و گفت: این طرح شامل جرم‌های سبک و حتی جرم‌های دارای‌جزای نقدی می‌شود.

سید کمال‌الدین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز طرح مجازات‌های جایگزین زندان در خراسان رضوی اظهار کرد: این طرح شامل جرم‌های سبک و حتی جرم‌های دارای‌جزای نقدی می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح تلاش می‌شود برای افرادی که دارای جرم‌های سبک هستند،‌ به جای مجازات زندان،‌ انجام یک فعالیت عام‌المنفعه و کار رایگان در یک سازمان اجرایی در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تلاش شده است این طرح ساختاری مردمی داشته باشد، گفت: در همین راستا به یک سازمان مردم نهاد مجوز داده شده و شامل تعدادی از قضات باتجربه در قوه قضائیه و فعالان جوان اجتماعی است.

حسینی‌ افزود: ما در مرحله اول اجرای طرح مجازات جایگزین زندان در خراسان رضوی،‌ از ۱۵ دستگاه اجرایی تقاضا کردیم که ظرفیت‌های خود را در بخش‌های مختلف همانند خدمات یا آموزش معرفی کنند تا قضات بتوانند متناسب با جرم افراد، فعالیت دربخش‌های مختلف این سازمان‌ها را به عنوان مجازات جایگزین زندان برای این افراد درنظر بگیرند.

وی با اشاره به مزیت‌های این طرح گفت: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح در کنار ارائه شدن خدمات اجتماع‍ی این است که وقتی فرد یک فعالیت عام‌المنفعه انجام می‌دهد، در بیداری‌سرشت او موثراست و در واقع شخص یک دوره کارورزی روح را می‌گذارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در طرح مجازات جایگزین زندان، افرادی که خود دارای شغل هستند به مدت چهار ساعت و افرادی که فاقد شغل هستند به مدت هشت ساعت به ارائه خدمات اجتماعی و عام‌المنفعه می‌پردازند.

 با تأکید براینکه این طرح جز با همراهی قوه قضائیه وکمک آحاد مردم موفق نمی‌شود، اظهار کرد: ما تأکید داریم که اجرای این طرح نباید سریع باشد بلکه باید آثار آن رصد و پایش شده و نقص‌ها و کمبودهای آن مشخص شود.

کد N1348282

وبگردی