آفتاب
علوی در گفتگو با مهر:

انتقاد از عملکرد دولت مقابل فیش های نجومی/خاطیان فورا عزل شوند

انتقاد از عملکرد دولت مقابل فیش های نجومی/خاطیان فورا عزل شوند

نماینده سنندج باانتقاد از نوع برخورد دولت با پرونده حقوق های نجومی گفت: دولت پس از فرمایشات رهبری در نماز عید فطر فورا باید تمام خاطیان را معلق می کرد تا پرونده آنها در قوه قضاییه بررسی شود.

سیداحسن علوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عدم شفافیت حقوق و دستمزدها موجب ایجاد شکاف طبقاتی در کشور شده و بدبینی مردم را افزایش داده است.

نماینده مردم سنندج تصریح کرد: دولت باید بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز عید فطر به صورت فوری افراد خاطی را از مسئولیت معلق می کرد تا پس از اثبات جرم شان علاوه بر بازگرداندن اموال بیت المال مجازاتش شوند.

عضو کمیسیون عمران اظهار داشت: متاسفانه افراد سوءاستفاده گر هنوز سر کار هستند و هر روز فیش های حقوقی جدیدی در معرض دید مردم قرار می گیرد.

علوی اظهار داشت: برای معلمان و کارمندانی که حقوق پایینی دریافت می کنند پرداخت حقوق های میلیونی به برخی مسئولان غیرقابل توجیه است.

وی پرداخت حقوق های نجومی را با ماهیت انقلاب اسلامی در تعارض خواند و گفت: انقلاب اسلامی با ماهیت با عدالت و حمایت از مستضعفان شکل گرفت و انتشار فیش های نجومی موجب نگرانی و ناامیدی مردم خواهد شد باید هر چه سریع تر دولت برخورد قاطع کند.

نماینده سنندج اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در راستای شفافیت قوانین یک فوریت طرح شفافیت حقوق مدیران را به تصویب رساند تا مسیر دقیق برای پرداخت حقوق مدیران مشخص شود.

وی تاخیر دولت در برخورد با متخلفان را پرونده حقوق های نجومی را غیرقابل توجیه خواند و گفت: اگر این موضوع کهنه شود برخی تلاش خواهند کرد با دو، سه مصاحبه آن را فیصله دهند.

علوی با تاکید بر لزوم تصمیم قاطعانه دولت برای مبارزه با فساد گفت: ادامه این روند موجب بی انگیزگی مردم خواهد شد.

کد N1347927

وبگردی