آفتاب

حکایت جوانی که با قرض و قوله تئاتر عروسکی روی صحنه برد/رضا فیاضی:جشنواره سکوی پرتاب جوان‌ها است

حکایت جوانی که با قرض و قوله تئاتر عروسکی روی صحنه برد/رضا فیاضی:جشنواره سکوی پرتاب جوان‌ها است

رضا فیاضی یکی از پیشکسوتان تئاتر کودک و نمایش عروسکی است که سال‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند، وی از طرفداران جشنواره عروسکی است و تاکید می‌کند نمایش‌های عروسکی باید به اجرای عمومی درآیند و از پیشکسوتان این حوزه حمایت شود تا علاوه بر حضور جوانان، پیشکسوتان نیز بتوانند اتفاقات بزرگی را همچون گذشته رقم بزنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا فیاضی؛ بازيگر و كارگردان تئاتر كه اين روزها نمايش «پدر يك دقيقه‌اي» را در تالار هنر روي صحنه دارد، با اشاره به حمایت پيشكسوتان تئاتر عروسكي از جشنواره  گفت: با هر اتفاقی که بتواند تئاتر عروسکی را به مردم بیشتر معرفی کند و شرایطی برای اجرای این نمایش‌های ايجادکند، موافق بوده و از آن حمایت می‌کنم. اما اين در صورتی است كه جشنواره‌ها و اين نوع جريان سازي‌ها تاثیرگذار باشد و بتواند ارزش‌های واقعی هنرمندان نمایش عروسکی را به نمایش درآورد.

بازيگر سريال «آرايشگاه زيبا» جشنواره را سکوی پرتاب برای جوانان دانست و توضیح داد:جشنواره باعث می‌شود کار جوان‌ها دیده شود و بتوانند کار خود را محک بزنند. بخصوص کار گروه‌های شهرستانی در این جشنواره مطرح شده و دیده می‌شوند. جشنواره سکوی پرتاب برای جوان‌ها است. یکی از جوان‌هایی که سال‌های گذشته  با بودجه ناچیز و قرض از پدر و مادر نمایش خود را روی صحنه برد حالا به یکی از هنرمندان مطرح سینما تبدیل شده است.

بازيگر «قصه‌هاي تابه‌تا» ادامه داد: بسیاری از جوان‌ها با سختی کار خود را مطرح کردند و تبدیل به چهره‌های شاخصی شدند. به طور حتم جشنواره تئاتر عروسکی فرصت  خوب برای آنهاست که کار خود را به صحنه درآورند. بیشتر جوانانی که در این عرصه موفق شدند و کارشان دیده شده از همین جشنواره کار خود را مطرح کردند.

این کارگردان تئاتر عروسکی از مسوولان جشنواره خواست شرایط مالی برای حضور پیشکسوتان را در جشنواره فراهم کنند، وي تصريح كرد: پیشکسوتان توقعاتی دارند که جشنواره به لحاظ مالي نمی‌تواند آنها را برآورد کند. به نظرم همه باید بتوانند از فرصت حضور در جشنواره استفاده کنند. اگر به پیشکسوتان هم فرصت ریالی داده شود آنها اتفاقات خوبی را رقم خواهند زد. به طور  مثال  خود خانم برومند دبیر جشنواره یا افرادی مانند آقای جبلی و... اگر فرصت کار بهشان داده شود و از لحاظ مالی هم حمایت شوند، می‌توانند نمایش‌هایی را در جشنواره روی صحنه ببرند که تبدیل به کارهای شاخص و ماندگاری در عرصه نمایش عروسکی شود واتفاقات بزرگی را در این زمینه رقم بزنند.

بازيگر مجموعه «دنياي شيرين» با انتقاد از بودجه محدودی که در اختیار نمایش عروسکی قرار می‌گیرد، تاکید کرد: ساخت یک عروسک و طراحی صحنه هزینه زیادی می‌برد و باید بودجه مناسبی در اختیار که هنرمند نمایش عروسکی قرار گیرد. باید به  نمایش عروسکی بیش از تئاتر بزرگسال اهمیت داده و از آن حمایت شود. نباید در شرایطی که بودجه محدود و کم است توقع شاهکار داشته باشند.

58247

 

 

کد N1347143

وبگردی